Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!
Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!
Aż mi się przypomniało jak w moim fl'u ciężko było kierownicą ukrecic
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Re: Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!
Panie, tą scoltę to ja chce mieć ale na serio to mówię
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!
Marek.K., w sensie mówisz o radiu? Nie wiem czy to jest klon, czy może jakaś inna podróba, ale radio jest firmy Soniko, z ciekawości przetestowałem je dzisiaj na zewnętrznej antenie i bardzo ładnie odbiera stacje:
https://youtu.be/vx2Z9WMuNDs
Nie za bardzo chcę się pozbywać tego radia, gdyż jest ono dokładnie z tego samego okresu co sam Maluch i pasuje do niego idealnie
Muszę dokupić jedynie nową antenę, gdyż oryginalna ma uszkodzony bat i przez to radio nie odbiera żadnych stacji.
Mam zamiar celować w wyroby firmy Unicon, robione są one na wzór poczciwej Unitry, a do tego kosztują niewiele.
W grę wchodzi takie coś z batem 72cm (w kwestii jakości odbioru byłaby to najlepsza opcja):
http://allegro.pl/antena-samochodowa-as ... 34607.html
Albo coś na wzór obecnie zamontowanej anteny (gumowy, krótki bat), jednak obawiam się, że będę miał problemy z zasięgiem...
http://allegro.pl/antena-samochodowa-as ... 43028.html
Na koniec, fota z dziś:
https://youtu.be/vx2Z9WMuNDs
Nie za bardzo chcę się pozbywać tego radia, gdyż jest ono dokładnie z tego samego okresu co sam Maluch i pasuje do niego idealnie
Muszę dokupić jedynie nową antenę, gdyż oryginalna ma uszkodzony bat i przez to radio nie odbiera żadnych stacji.
Mam zamiar celować w wyroby firmy Unicon, robione są one na wzór poczciwej Unitry, a do tego kosztują niewiele.
W grę wchodzi takie coś z batem 72cm (w kwestii jakości odbioru byłaby to najlepsza opcja):
http://allegro.pl/antena-samochodowa-as ... 34607.html
Albo coś na wzór obecnie zamontowanej anteny (gumowy, krótki bat), jednak obawiam się, że będę miał problemy z zasięgiem...
http://allegro.pl/antena-samochodowa-as ... 43028.html
Na koniec, fota z dziś:
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!
W ostatnich dniach zacząłem ogarniać auto od strony technicznej. Na pierwszy ogień wymieniłem na używany, ale niezawodny termostat mieszkowy starego typu (po lewej stronie na poniższym zdjęciu). Poprzedni termostat sprężynowy nie otwierał się po rozgrzaniu silnika.
Przy okazji ustawiłem książkowo zapłon oraz wyregulowałem luz na sprzęgle, niestety łożysko oporowe zdążyło dostać już w kość i trochę jęczy gdy zaczyna pracować przy lekkim naciśnięciu sprzęgła.
Zakupiłem kilka nowych gratów:
Zdecydowałem się wymienić pasek klinowy, ponieważ poprzedni już lekko skrzeczał po zagrzaniu silnika, oprócz tego obowiązkowo wymieniłem świece zapłonowe, ponieważ przy gaszeniu rozgrzanego silnika występował samozapłon: https://www.youtube.com/watch?v=ii6y75xki2k
Poprzednie, 4-ro elektrodowe świece Bosch W78G zapewne miały zbyt niską wartość cieplną.
Uszczelkę pod pokrywę zakupiłem, ponieważ musiałem wyregulować zawory. Główny objaw był taki, że silnik na ssaniu miał zbyt wolne obroty, a do tego trochę leniwie zapalał. Po demontażu pokrywy ujrzałem takie coś - zawór ssący pierwszego cylindra miał zbyt mały luz, pozostałe zawory były spasowane na sztywno. Ustawiłem książkowe 0,20mm na ssących oraz 0,25mm na wydechowych.
Silnik jest ogólnie całkiem czysto utrzymany, bez szlamów czy innych nagarów - przynajmniej tak widać pod pokrywą zaworów.
Po tych naprawach silnik pali dosłownie na dotyk, bardzo ładnie wkręca się na obroty oraz nie występuje już zjawisko samozapłonu. Dodatkowo silnik bezproblemowo potrafi utrzymać bardzo niskie obroty, które ustawiłem tylko chwilowo dla testu https://www.youtube.com/watch?v=B-AKdt2NKtg
Od strony technicznej muszę jeszcze wymienić olej w skrzyni, wymienić łożyska kół przednich ponieważ wyją, wymienić wszystkie filtry, naprawić zawieszenie silnika, lekko podciągnąć hamulec ręczny i auto będzie mechanicznie w 100%-ach idealne. Potem będę mógł się zająć już tylko kosmetyką
Przy okazji ustawiłem książkowo zapłon oraz wyregulowałem luz na sprzęgle, niestety łożysko oporowe zdążyło dostać już w kość i trochę jęczy gdy zaczyna pracować przy lekkim naciśnięciu sprzęgła.
Zakupiłem kilka nowych gratów:
Zdecydowałem się wymienić pasek klinowy, ponieważ poprzedni już lekko skrzeczał po zagrzaniu silnika, oprócz tego obowiązkowo wymieniłem świece zapłonowe, ponieważ przy gaszeniu rozgrzanego silnika występował samozapłon: https://www.youtube.com/watch?v=ii6y75xki2k
Poprzednie, 4-ro elektrodowe świece Bosch W78G zapewne miały zbyt niską wartość cieplną.
Uszczelkę pod pokrywę zakupiłem, ponieważ musiałem wyregulować zawory. Główny objaw był taki, że silnik na ssaniu miał zbyt wolne obroty, a do tego trochę leniwie zapalał. Po demontażu pokrywy ujrzałem takie coś - zawór ssący pierwszego cylindra miał zbyt mały luz, pozostałe zawory były spasowane na sztywno. Ustawiłem książkowe 0,20mm na ssących oraz 0,25mm na wydechowych.
Silnik jest ogólnie całkiem czysto utrzymany, bez szlamów czy innych nagarów - przynajmniej tak widać pod pokrywą zaworów.
Po tych naprawach silnik pali dosłownie na dotyk, bardzo ładnie wkręca się na obroty oraz nie występuje już zjawisko samozapłonu. Dodatkowo silnik bezproblemowo potrafi utrzymać bardzo niskie obroty, które ustawiłem tylko chwilowo dla testu https://www.youtube.com/watch?v=B-AKdt2NKtg
Od strony technicznej muszę jeszcze wymienić olej w skrzyni, wymienić łożyska kół przednich ponieważ wyją, wymienić wszystkie filtry, naprawić zawieszenie silnika, lekko podciągnąć hamulec ręczny i auto będzie mechanicznie w 100%-ach idealne. Potem będę mógł się zająć już tylko kosmetyką
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!
Szanuje za te chęci do pracy Co planujesz z st? I co ojciec na malucha nr 3?
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!
A co rodzice mają do gadania, jak auto im odmalował ?
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!
ST "Orzech" 1980r zostaje ze mną dożywotnio, muszę się pozbyć jedynie pierwszego '83. Zielonego Malucha nagrał mi w sumie tata, bo to on wypatrzył poprzednią już właścicielkę, gdy podjechała pod aptekę fabrycznie nową Toyotą. Maluch nie był nigdzie wystawiony nawet na sprzedaż, udało mi się go jedynie odkupić po kilkukrotnych namowach właścicielki, ona natomiast niechętnie chciała go sprzedać, gdyż miał on jeszcze być wykorzystywany jako wół roboczy do wożenia materiałów budowlanych na remont mieszkania.
Tymczasem przy Maluchu zwaliłem w końcu tylną belkę z silnika, by zrobić coś z zawieszeniem silnika:
Niestety w tym miejscu widać ingerencje jakiegoś Janusza
Akurat miałem świeżo ocynkowaną podstawę wraz ze śrubą:
W międzyczasie ogarnąłem z grubsza komorę silnika z nadmiaru konserwacji:
I auto złożone, niestety w podstawie był już przekręcony gwint i zmuszony byłem dokręcić śrubę od spodu za pomocą nakrętki. Przy okazji wymieniłem też wszystkie gumy przy zawieszeniu silnika, gdyż stare były już stwardniałe i popękały podczas próby demontażu.
Mimo tego zabiegu silnik dalej wpada w lekkie wibracje mniej więcej przy 60km/h na 4 biegu, więc trzeba będzie jeszcze zajrzeć do poduszek skrzyni biegów.
Tymczasem przy Maluchu zwaliłem w końcu tylną belkę z silnika, by zrobić coś z zawieszeniem silnika:
Niestety w tym miejscu widać ingerencje jakiegoś Janusza
Akurat miałem świeżo ocynkowaną podstawę wraz ze śrubą:
W międzyczasie ogarnąłem z grubsza komorę silnika z nadmiaru konserwacji:
I auto złożone, niestety w podstawie był już przekręcony gwint i zmuszony byłem dokręcić śrubę od spodu za pomocą nakrętki. Przy okazji wymieniłem też wszystkie gumy przy zawieszeniu silnika, gdyż stare były już stwardniałe i popękały podczas próby demontażu.
Mimo tego zabiegu silnik dalej wpada w lekkie wibracje mniej więcej przy 60km/h na 4 biegu, więc trzeba będzie jeszcze zajrzeć do poduszek skrzyni biegów.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Re: Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!
Ładniusi, no ładniusi...
- Norbinuss
- MotoManiak
- Posty: 872
- Dołączył(a): 30 sty 2013, o 20:23
- Pochwały: 4
Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!
Norbinuss, a dziękować, dziękować
W ostatnim czasie postanowiłem ogarnąć syf w bagażniku. Bardzo brzydko tam "pachniało", a do tego ta woń przenosiła się do wnętrza samochodu, po włączeniu wentylatora zimnego powietrza można było paść. Wszędzie dużo rozsypanej paszy itp., zdjęcia z resztą mówią same za siebie:
Całe wnętrze wyrzuciłem na zewnątrz i każdy element bardzo dokładnie wymyłem zapachowym szamponem samochodowym, a następnie odświeżyłem chemią do kokpitów.
Samą komorę bagażnika również zmyłem dokładnie wodą, przy okazji dbając o udrożnianie przytykających się ciągle odpływów wody na dole bagażnika. Po wyschnięciu odświeżyłem lakier woskiem K2 Balsam.
Efekt końcowy jest dokładnie taki jakiego oczekiwałem
Pasza nawet znalazła się we wnęce prawego reflektora...
W ostatnim czasie postanowiłem ogarnąć syf w bagażniku. Bardzo brzydko tam "pachniało", a do tego ta woń przenosiła się do wnętrza samochodu, po włączeniu wentylatora zimnego powietrza można było paść. Wszędzie dużo rozsypanej paszy itp., zdjęcia z resztą mówią same za siebie:
Całe wnętrze wyrzuciłem na zewnątrz i każdy element bardzo dokładnie wymyłem zapachowym szamponem samochodowym, a następnie odświeżyłem chemią do kokpitów.
Samą komorę bagażnika również zmyłem dokładnie wodą, przy okazji dbając o udrożnianie przytykających się ciągle odpływów wody na dole bagażnika. Po wyschnięciu odświeżyłem lakier woskiem K2 Balsam.
Efekt końcowy jest dokładnie taki jakiego oczekiwałem
Pasza nawet znalazła się we wnęce prawego reflektora...
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!
Rozmontowałeś do mycia każdy przewód z nawiewu? Tam też może być trochę źródeł nieprzyjemmego zapachu.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!
Tomciosz, miałem chęć to zrobić, aczkolwiek sobie odpuściłem, mieszalnik powietrza po zdemontowaniu dmuchawy wygląda wewnątrz całkiem czysto Ogólnie auto po uprzątnięciu bagażnika nie śmierdzi już tak jak wcześniej.
Teraz jako ciekawostka, tak wygląda żarówka H4 (w oprawie R2), jaką miałem zamontowaną przy lewym reflektorze:
To stopienie szkła mogło być spowodowane dotknięciem żarówki paluchami podczas jej montażu?
Założyłem sobie również 70cm antenę Unitra, którą miałem na zapasach garażowych. Oryginalne radio pięknie odbiera teraz stacje.
Tata opatentował ręczny gaz, bezinwazyjnie współpracujący z konsolą nowego typu:
Mama natomiast pomogła mi ogarnąć wnętrze, które było całe zakurzone od skruszałej gąbki pokrowców.
Trochę pracy i środek prezentuje się następująco:
Jak będę dysponował większą ilością wolnego czasu, to mam zamiar wyprać fotele odkurzaczem piorącym
Na koniec dwie ostatnie foty Malucha:
Teraz jako ciekawostka, tak wygląda żarówka H4 (w oprawie R2), jaką miałem zamontowaną przy lewym reflektorze:
To stopienie szkła mogło być spowodowane dotknięciem żarówki paluchami podczas jej montażu?
Założyłem sobie również 70cm antenę Unitra, którą miałem na zapasach garażowych. Oryginalne radio pięknie odbiera teraz stacje.
Tata opatentował ręczny gaz, bezinwazyjnie współpracujący z konsolą nowego typu:
Mama natomiast pomogła mi ogarnąć wnętrze, które było całe zakurzone od skruszałej gąbki pokrowców.
Trochę pracy i środek prezentuje się następująco:
Jak będę dysponował większą ilością wolnego czasu, to mam zamiar wyprać fotele odkurzaczem piorącym
Na koniec dwie ostatnie foty Malucha:
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!
Smród brud i ubóstwo masz za dużo wolnego czasu
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!
Kaszlak nówka
Myślę też o zakupie jakiegoś maluszka ale płacenie OC za nieużywany pojazd mnie odstrasza
Myślę też o zakupie jakiegoś maluszka ale płacenie OC za nieużywany pojazd mnie odstrasza
- cross2900
- MotoManiak
- Posty: 2350
- Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
- Pochwały: 15
Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!
ST czy FL lepszy ?
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Polski Fiat 126p, 650 FL (1994r) - dieludolfs!
Jak ty to robisz czlowiek, ze wsztstko masz takie czyste? nie ogarniam tego
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 401 gości