Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Re: Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Może poszukaj lepszych używanych kół, które da się spolerować? Ewentualnie czekać aż wyjdą nowe z zapasów oryginalne koła albo chociaż obręcze, nic innego nie da się wymyślić.
Albo pomaluj obręcze.
Albo pomaluj obręcze.
- Norbinuss
- MotoManiak
- Posty: 872
- Dołączył(a): 30 sty 2013, o 20:23
- Pochwały: 4
Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Widziałbym tu obręcze z Sima SR2. Alu, fajne do polerowania
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
W komarach też były alumy, tylko w jakichś na pedały, nie pamietam dokladnie w których modelach.
Moim zdaniem, jak znajdziesz obrecz podobna w kształcie do komarowskiej to bierz, jeszcze zwróc uwage czy nie ma zadnych napisów nabitych na boku, bo potem szpeci.
Moim zdaniem, jak znajdziesz obrecz podobna w kształcie do komarowskiej to bierz, jeszcze zwróc uwage czy nie ma zadnych napisów nabitych na boku, bo potem szpeci.
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Chyba w pierwszych 230, tych z silnikami Simsonów. To jako OT
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Prace nad komarem stoją z powodu braku funduszy. Jak już chyba pisałem, na pierwszy ogień ma iść odrestaurowanie kół. Miałem okazję zobaczyć jak wygląda chrom natryskowy i postanowiłem jednak wstrzymać się trochę czasu, odłożyć te 600-700zł i pochromować obręcze oryginalnym chromem galwanicznym. Planuję to ogarnąć jakoś pod koniec marca, o ile nie będę miał żadnych poważniejszych wydatków.
Póki co zakupiłem komplet szprych na dwa koła od allegrowicza Bodzio-52. Koszt takiego kompletu to 160zł z przesyłką.
Najprawdopodobniej jest to najlepsze dostępne na rynku odzwierciedlenie oryginału jak i jakość wykonania - są zabezpieczone polerowanym ocynkiem (włącznie z mosiężnymi nyplami), gwinty są walcowane, grubość jak i długość bardzo zbliżone do oryginału. Oto małe porównanie ze starymi, oryginalnymi szprychami:
Na motobazarze udało mi się jeszcze zakupić nową ramkę licznika, a u zegarmistrza dostałem używane szkiełko o średnicy takiej jak samej jak fabrycznie, jedynie trochę mniej wypukłe.
Tak było:
A tak będzie
Póki co zakupiłem komplet szprych na dwa koła od allegrowicza Bodzio-52. Koszt takiego kompletu to 160zł z przesyłką.
Najprawdopodobniej jest to najlepsze dostępne na rynku odzwierciedlenie oryginału jak i jakość wykonania - są zabezpieczone polerowanym ocynkiem (włącznie z mosiężnymi nyplami), gwinty są walcowane, grubość jak i długość bardzo zbliżone do oryginału. Oto małe porównanie ze starymi, oryginalnymi szprychami:
Na motobazarze udało mi się jeszcze zakupić nową ramkę licznika, a u zegarmistrza dostałem używane szkiełko o średnicy takiej jak samej jak fabrycznie, jedynie trochę mniej wypukłe.
Tak było:
A tak będzie
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
dieludolfs, jaki to zegarek mzoę wiesz ?
ile ramki kosztyują ?
ile ramki kosztyują ?
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Marek.K., niestety nie mam pojęcia, zawiozłem licznik do zegarmistrza i coś mi tam znalazł w swoich zbiorach
Koszt nowej ramki, jeżeli dobrze pamiętam, to chyba 16zł.
Koszt nowej ramki, jeżeli dobrze pamiętam, to chyba 16zł.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Ojciec po co wydawac 700 zl na chrom ja nabylem sam oryginalne obrecze jak do twojego komara w formie wymiany nowe czy ty srasz gotowka uzywki mozna znalesc ladne jeszcze, to komar nie simson sr 1.ZEJDZ NA ZIEMIE.
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
janosikmz19822, kto bogatemu zabroni. Współczesne obręcze się różnią od oryginału, a jak uważasz że tak łatwo kupić nowe oryginały to zarzuć linkiem albo pomóż załatwić. Gada się zawsze najłatwiej.
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Nie no spokojnie Panowie Stwierdziłem, że nie będę pchał się w żadne zamienniki, bo przede wszystkim są one szersze od oryginału (chyba najbardziej widoczna różnica gołym okiem), to jeszcze mają wybite jakieś napisy. Drugą sprawą jest to, że dużo ludzi narzeka na ich jakość (szybko rdzewieją). Motorower ten chcę zachować możliwie w jak największym stopniu w oryginale, dlatego zdecydowałem się odratować stare obręcze tym bardziej, że nie są one pokrzywione. Nowy oryginał strasznie ciężko kupić, używki nigdy nie będą tak ładne jak świeżo pochromowane, a chciałbym, by po skończeniu projektu każdy zachwycał się tym Komarkiem 600zł wydaje się może wysoką kwotą, ale z drugiej strony jest to inwestycja na kolejne 30 lat jak nie więcej, no i kolejną kwestią jest to, że motorower robię dla siebie (jako eksponat do patrzenia i podziwiania) a nie na handel, więc nie liczę się aż tak bardzo z pieniędzmi, co nad jakością wykonania Mało brakowało a bym się skusił na chrom natryskowy (właśnie z powodów finansowych) jednak po skończeniu remontu na pewno plułbym sobie w brodę, że odwaliłem taką lipę, a przecież byłaby to kwestia "tylko" 300-tu złotych, które na pewno przez te 30 lat przewinęłyby mi się w ręku nie jeden raz
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Najbardziej kosztowną część renowacji mam już chyba za sobą, na wszystkie elementy chromowane została nałożona nowa powłoka Na obręczach są niestety widoczne ślady po rdzy, nie spodobało mi się również to, że znaczki rometa na obejmach kierownicy zostały częściowo zalane. Poza tym nie mam zastrzeżeń Jak dobrze pójdzie, to być może przez zimę uda mi się zrobić ocynki i złożyć koła.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
W oryginale też czasem te loga nie były super odbite to nie mass co się tym przejmować. Lubię komary chciałbym sobię zrobić ich kolekcję.
-
janosikmz19822 - MotoManiak
- Posty: 3661
- Dołączył(a): 4 mar 2012, o 21:53
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Shl m06t,Cz 350,Romet 50T1,Komar 231b -232-2330-2350 z1970(rama),Hercules,jawa 223,Ryś:)
Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Zrobiłem w końcu ocynki!
Zakupiłem też nowe łożyska na tylną oś:
...oraz nowy pokrowiec na siedzenie z białą kedrą.
Postaram się zebrać siły, by przez weekend wypolerować piasty i być może niebawem poskładam koła.
Zakupiłem też nowe łożyska na tylną oś:
...oraz nowy pokrowiec na siedzenie z białą kedrą.
Postaram się zebrać siły, by przez weekend wypolerować piasty i być może niebawem poskładam koła.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Widzę że będzie ideał ah gdybym miał hajs to i mój by był w super stanie
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
Bordowy ZZR Komar 2350 '72 dieludolfs!
Posimsonowany, robię co mogę, z renowacją grzebię się już 4 rok, jednak mam nadzieję, że ten będzie ostatnim. Składanie zaplanowałem wstępnie na okres jesienno-zimowy (październik), dlatego latem muszę się uwinąć z lakierowaniem - jeżeli nie dam rady to zlecę to lakiernikowi. Rozmyślam nad pozostaniem przy lakierze akrylowym, aby Komar w dużym stopniu mógł przypominać oryginał.
Nie wytrzymałem presji i wypolerowałem dziś bębny, do nadania połysku bardzo dobrze spisała się włóknina ścierna szara + paska K2 Aluchrom. Tak wygląda efekt końcowy:
I na koniec mój kącik
Nie wytrzymałem presji i wypolerowałem dziś bębny, do nadania połysku bardzo dobrze spisała się włóknina ścierna szara + paska K2 Aluchrom. Tak wygląda efekt końcowy:
I na koniec mój kącik
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 321 gości