Witam mam quada 110 i od pewnego czasu nie mam w nim iskry dokonałem wszelkich pomiarów miernikiem i mam pytanie czy na przewodzie od modułu cdi który jest doprowadzony do cewki od świecy płynie jakieś napięcie na schemacie zaznoczony jest pomorańczowym przewodem nieznam się zbytnio i prosił bym o odpowiedź link do schematu na dole proszę o pomoc
https://www.google.pl/search?q=elektryk ... R1mWYkM%3A
Moduł cdi
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Moduł cdi
Chodzi ci o kabel wn?Tak tam biegnie napięcie.Jak by nie było napięcia w nim to iskry by nie było.
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
Moduł cdi
Akurat pomarańczowy kabel ze schematu oznacza kabel dochodzący do uzwojenia niskiego napięcia cewki zapłonowej. Napięcie na nim pojawia się w momencie dojścia sygnału sterującego na element wykonawczy w module zapłonowym (najczęściej tyrystor lub tranzystor).
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Moduł cdi
Jeżeli dochodzi ci sygnał - w pewnym momencie obrotu koła zamachowego - do modułu, kablem z impulsatora (ta czarna cewka umiejscowiona jakby na zewnątrz podstawy iskrownika. To w tym samym czasie powinien zostać podany przez pomarańczowy kabel prąd na uzwojenie pierwotne cewki wysokiego napięcia.
1. Sprawdziłbym rezystancję tego impulsatora. ZAKAZ KRĘCENIA KOŁEM ZAMACHOWYM W CZASIE POMIARU OMOMIERZEM [tzn. między masą/ramą quada a kablem niebieskim ze schematu]
2. Sprawdziłbym czy z impulsatora wychodzi jakiekolwiek napięcie w czasie kręcenia kołem zamachowym (odpalania). [Taka sama procedura jak powyżej]
3. Jeżeli opór ma wartość kilka-kilkanaście omów to powinien być sprawny. Wówczas ważne jest jakie napięcie jest w nim generowane.
Jeżeli tam wszystko jest ok, to prawdopodobnie problem leży właśnie w module zapłonowym. BĄDŹ stacyjka / kill button (gaszenie) non stop zwiera do masy, czyli jest wyłączony zapłon. Można to sprawdzić, przez odpięcie jej/-go.
1. Sprawdziłbym rezystancję tego impulsatora. ZAKAZ KRĘCENIA KOŁEM ZAMACHOWYM W CZASIE POMIARU OMOMIERZEM [tzn. między masą/ramą quada a kablem niebieskim ze schematu]
2. Sprawdziłbym czy z impulsatora wychodzi jakiekolwiek napięcie w czasie kręcenia kołem zamachowym (odpalania). [Taka sama procedura jak powyżej]
3. Jeżeli opór ma wartość kilka-kilkanaście omów to powinien być sprawny. Wówczas ważne jest jakie napięcie jest w nim generowane.
Jeżeli tam wszystko jest ok, to prawdopodobnie problem leży właśnie w module zapłonowym. BĄDŹ stacyjka / kill button (gaszenie) non stop zwiera do masy, czyli jest wyłączony zapłon. Można to sprawdzić, przez odpięcie jej/-go.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Re: Moduł cdi
Impulsator jak mierzyłem ma około 120 omów a cewka zapłonowa ta przy impulsatorze ma 360 omów a napięcie przy odpalaniu wynosi od 12 do około 15v
- darke
- MotoManiak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 21 wrz 2017, o 19:14
- Pojazdy: ogar 205
Moduł cdi
A ciągłość kabli sprawdziłeś?
Bo jeżeli napięcie jest podawane na moduł, to prawdopodobnie padł moduł.
Bo jeżeli napięcie jest podawane na moduł, to prawdopodobnie padł moduł.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Moduł cdi
Wydaje mi się, że tak. Choć nie miałem styczności z tym zapłonem.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Moduł cdi
Nie wiem może podpowiem.Ja za gimbusa miałem ogara\routera z silnikiem 139 fmb który przerobiłem na 110.Mój był bardzo zużyty w sensie dużo zrobił ale był reperowany z pominięciem iskrownika który był od nowości.Też miałem podobne objawy.Wymiana całego iskrownika mi pomogła.Także zobacz ten iskrownik.
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 196 gości