Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 od Szatka
Cczekam na efekty
-
mateusz46 - Zwycięzca konkursu
- Posty: 1262
- Dołączył(a): 24 maja 2007, o 19:49
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 od Szatka
Kupiłem kolejne używane i oryginalne części:
Z silnika i z zawieszenia niestety wykorzystam tylko ich niektóre elementy
Kupiłem też sobie przy okazji takie szelki do nagrywania telefonem: http://maclean.pl/index.php?option=com_ ... Itemid=110 a więc po zakończeniu renowacji, będzie filmik z jazdy w normalnej jakości
A firma RETRO, w kolejnej współpracy ze mną, wykonała tym razem repliki oryginalnego pierścienia uszczelniającego (w środku tylnej zębatki) do Rometów:
Na razie tyle, pozdro
Z silnika i z zawieszenia niestety wykorzystam tylko ich niektóre elementy
Kupiłem też sobie przy okazji takie szelki do nagrywania telefonem: http://maclean.pl/index.php?option=com_ ... Itemid=110 a więc po zakończeniu renowacji, będzie filmik z jazdy w normalnej jakości
A firma RETRO, w kolejnej współpracy ze mną, wykonała tym razem repliki oryginalnego pierścienia uszczelniającego (w środku tylnej zębatki) do Rometów:
Na razie tyle, pozdro
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 od Szatka
Szatek, nawet nie wiesz, jak dobrze, że będzie można dokupić ten pierścień!
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Kolejne używane i oryginalne części:
I trochę nowych i oryginalnych:
I niestety chwilowo tyle
I trochę nowych i oryginalnych:
I niestety chwilowo tyle
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Następna partia używanych i oryginalnych części:
Koło przekładni stałej które dostałem z Rometem, było jednak do Komara - nie miałem jak tego wcześniej sprawdzić.
Dowiedziałem się też że istnieje coś takiego jak ściągacz do wskazówek liczników: http://allegro.pl/sciagacz-wskazowek-li ... 65543.html Kupiłem. Mam nadzieję że tym razem wskazówka po jej ponownym założeniu będzie działać. Wcześniej ściągałem ją kombinerkami i możliwe że minimalnie przekrzywiłem tę aluminową miseczkę licznika i mogła się blokować - no ale na oko wyglądało to dobrze. Nie ma chyba innej możliwości.
Niedługo zabieram się też za ramę, ponieważ kupiłem już większość używanych części i nie mam zamiaru czekać nie wiadomo ile, aż skompletuje wszystko.
Na razie tyle, pozdro
Koło przekładni stałej które dostałem z Rometem, było jednak do Komara - nie miałem jak tego wcześniej sprawdzić.
Dowiedziałem się też że istnieje coś takiego jak ściągacz do wskazówek liczników: http://allegro.pl/sciagacz-wskazowek-li ... 65543.html Kupiłem. Mam nadzieję że tym razem wskazówka po jej ponownym założeniu będzie działać. Wcześniej ściągałem ją kombinerkami i możliwe że minimalnie przekrzywiłem tę aluminową miseczkę licznika i mogła się blokować - no ale na oko wyglądało to dobrze. Nie ma chyba innej możliwości.
Niedługo zabieram się też za ramę, ponieważ kupiłem już większość używanych części i nie mam zamiaru czekać nie wiadomo ile, aż skompletuje wszystko.
Na razie tyle, pozdro
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Ciekawe, czy igła w ściągaczu będzie na tyle cienka, by wpasować się w otwór wskazówki przy Komarze
Jeżeli dalej masz dylemat, czy cyferblat fabrycznie był biały czy kremowy, to tutaj jest odpowiedź: https://youtu.be/3iKs-oNq-ek?t=6s
Jeżeli dalej masz dylemat, czy cyferblat fabrycznie był biały czy kremowy, to tutaj jest odpowiedź: https://youtu.be/3iKs-oNq-ek?t=6s
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
dieludolfs, aż mi się smutno zrobiło, bo ten komar wygląda jak mój dawny. :c
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
dieludolfs, też się tak zastanawiam, ale kolega z innego forum podobno takim ściągaczem ściąga wskazówki we wszystkich licznikach - w takim także. Niedługo to sprawdzę
Co do tarczy, to ja oczywiście wiem że od nowości była biała, ale większość tego niestety nie wie i uważa że pożółkły plastik jest ładny...
Co do tarczy, to ja oczywiście wiem że od nowości była biała, ale większość tego niestety nie wie i uważa że pożółkły plastik jest ładny...
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Jednak ten ściągacz wskazówek z linku, okazał się chińskim badziewiem - igła wykrzywia się przy dociskaniu osi wskazówki - zbyt duży luz na gwincie ściągacza... No i wspomniany kolega używa jednak ściągacza własnej roboty.
Kolejne używane i oryginalne części:
Oraz nowa i oryginalna opona Stomil DUET 19":
Rama i jej podzespoły przed piaskowaniem:
Nóżki górne wcześniej wymyte ze smaru wewnątrz szczotką i wodą z płynem do mycia naczyń. I po:
Pewnie większość z Was będzie zdziwiona, że wypiaskowałem te elementy przed naprawami blacharskimi Zrobiłem to dlatego, aby pozbyć się tego całego syfu i lakieru, utrudniającego spawanie i dokładną ocenę uszkodzeń. I tak, elementy raczej pokryją się powierzchniową rdzą, ale to nie problem, bo wszystko będzie ostatecznie kadmowane galwanicznie, dzięki czemu zostanie ona wytrawiona, wraz z resztkami lakieru i innego brudu. Przed kadmowaniem, same spawy będą jeszcze raz piaskowane.
I tak piaskowanie ukazało uszkodzenia, które wcześniej nie były widoczne: pęknięty na wylot zbiornik przy spawie jego przedniego mocowania, zabawy z numeratorami na ramie? (pojedyncze znaki w różnych miejscach ramy), oraz "odnalazła" się stalowa tulejka dystansowa w jednej nóżce górnej (nie mogę jej wyjąć)
Na razie tyle, pozdro
Kolejne używane i oryginalne części:
Oraz nowa i oryginalna opona Stomil DUET 19":
Rama i jej podzespoły przed piaskowaniem:
Nóżki górne wcześniej wymyte ze smaru wewnątrz szczotką i wodą z płynem do mycia naczyń. I po:
Pewnie większość z Was będzie zdziwiona, że wypiaskowałem te elementy przed naprawami blacharskimi Zrobiłem to dlatego, aby pozbyć się tego całego syfu i lakieru, utrudniającego spawanie i dokładną ocenę uszkodzeń. I tak, elementy raczej pokryją się powierzchniową rdzą, ale to nie problem, bo wszystko będzie ostatecznie kadmowane galwanicznie, dzięki czemu zostanie ona wytrawiona, wraz z resztkami lakieru i innego brudu. Przed kadmowaniem, same spawy będą jeszcze raz piaskowane.
I tak piaskowanie ukazało uszkodzenia, które wcześniej nie były widoczne: pęknięty na wylot zbiornik przy spawie jego przedniego mocowania, zabawy z numeratorami na ramie? (pojedyncze znaki w różnych miejscach ramy), oraz "odnalazła" się stalowa tulejka dystansowa w jednej nóżce górnej (nie mogę jej wyjąć)
Na razie tyle, pozdro
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Rama i jej podzespoły są w trakcie naprawy
Plastikowe pokrywy schowka narzędziowego przed:
I po usunięciu lakieru, przy pomocy środka do usuwania powłok lakierniczych, włókniny szlifierskiej, oraz wykałaczki :
Na jednej z pokryw, pod oryginalnym pomarańczowym lakierem, znajdował się oryginalny żółto-zielony lakier. Prawdopodobnie ta pokrywa została kiedyś wymieniona, bo żółto-zielony lakier raczej nie występował na początku produkcji.
Lusterko GOZAMET GNIEZNO - niestety z 1980-go roku
Ale nadal szukam z 1975-go
Replika gumowej osłonki przewodów i repliki gum pod podnóżki pasażera, od Nova_Motors:
Plastikowa osłonka instalacji elektrycznej przed:
I po spawaniu:
Zawiozłem ją do spawania z nastawieniem, że to się nie uda, ponieważ nie wiadomo co to za tworzywo (brak oznaczenia) i raczej jest to mieszanka tego co akurat mieli w fabryce. Osoba której to powierzyłem, pospawała to i wyszlifowała tak dobrze, że aż zastanawiałem się z której strony było to wyszczerbienie
Chwilowo tyle, pozdro
Plastikowe pokrywy schowka narzędziowego przed:
I po usunięciu lakieru, przy pomocy środka do usuwania powłok lakierniczych, włókniny szlifierskiej, oraz wykałaczki :
Na jednej z pokryw, pod oryginalnym pomarańczowym lakierem, znajdował się oryginalny żółto-zielony lakier. Prawdopodobnie ta pokrywa została kiedyś wymieniona, bo żółto-zielony lakier raczej nie występował na początku produkcji.
Lusterko GOZAMET GNIEZNO - niestety z 1980-go roku
Ale nadal szukam z 1975-go
Replika gumowej osłonki przewodów i repliki gum pod podnóżki pasażera, od Nova_Motors:
Plastikowa osłonka instalacji elektrycznej przed:
I po spawaniu:
Zawiozłem ją do spawania z nastawieniem, że to się nie uda, ponieważ nie wiadomo co to za tworzywo (brak oznaczenia) i raczej jest to mieszanka tego co akurat mieli w fabryce. Osoba której to powierzyłem, pospawała to i wyszlifowała tak dobrze, że aż zastanawiałem się z której strony było to wyszczerbienie
Chwilowo tyle, pozdro
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Szatek napisał(a):repliki gum pod podnóżki pasażera
a ciekawe czy w ogarze są takie same, bo moje to już wołają o pomstę do nieba....
Rodzaj tworzywa można poznać po próbie spalania. Każdy charakteryzuje się innym zapachem lub sposobem spalania.
http://home.agh.edu.pl/~podborsk/wp-content/uploads/5.-Identyfikacja-tworzyw-sztucznych.pdf
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Szatek napisał(a):Na jednej z pokryw, pod oryginalnym pomarańczowym lakierem, znajdował się oryginalny żółto-zielony lakier. Prawdopodobnie ta pokrywa została kiedyś wymieniona, bo żółto-zielony lakier raczej nie występował na początku produkcji.
Wymieniona na pokrywę w oryginalnym żółto-zielonym lakierze z późniejszych 50-T-1, przemalowana w fabryce na pomarańczowy.
Efekty większości napraw blacharskich ramy i jej podzespołów:
Rama przed:
I po przyspawaniu uchwytów do głowicy:
Dolny ogranicznik stopki centralnej przed:
I po naprostowaniu i pospawaniu:
Uchwyt silnika po spawaniu:
"Zabawy" z numeratorami na ramie (?):
Oczywiście zaspawane i wyszlifowane.
Wahacz przed:
I po naprawie:
Stopka centralna przed:
I po naprawie:
Górny uchwyt tylnego amortyzatora i gwint zbiornika, jak widać były już naprawiane przez któregoś z poprzednich właścicieli:
Ale jak widać jest to zrobione dobrze (poza tym, że uchwyt amortyzatora to w całości gwint) i nie będę raczej tego ruszał.
Gaźnik przed:
I po zaspawaniu dziurki:
Strzałki i napisy widoczne na elementach, były oczywiście dla osób które je naprawiały
Trochę używanych i oryginalnych części:
I trochę nowych i oryginalnych:
Chwilowo tyle, pozdro
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Szatek napisał(a):"Zabawy" z numeratorami na ramie (?):
Być może sposób na oznakowanie w razie kradzieży. Na badaniach metalurgicznych wyjdzie zmiana w strukturze materiału po nabiciu skazy. Nawet jak się ją zaspawa i zeszlifuje.
Jeżeli pomogłem, kliknij POMÓGŁ.
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
Romet Ogar 200 '89
ZZR Komar 2350-2351 ok 1974-75 [*]
"Ogary poszły w las..." S.Żeromski
"Gites było to słowo magiczne, słowo oznaczające
robotę tak dokładną i precyzyjną, że żadna maszyna ani przyrząd nie były w
stanie wykazać stopnia jej doskonałości." Baza sokołowska. Marek Hłasko
Każdy komar ma coś z kawasaki ZZR
-
Tomciosz - Ekspert
- Posty: 4996
- Dołączył(a): 20 kwi 2007, o 13:14
- Lokalizacja: Biała Wielka i Sosnowiec
- Pochwały: 88
- Pojazdy: Ogar 200 Hyundai i30
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Kolejne naprawy części:
Zbiornik przed:
I po naprostowaniu przedniego mocowania i zaspawaniu pęknięcia:
Przedni błotnik przed:
I po naprawach:
Osłona tłumika przed:
I po naprostowaniu:
Elementy do lakierowania przed:
I po delikatnym piaskowaniu:
Blacha siedzenia przed:
I po naprawie:
Przegroda tłumika przed:
I po naprawie:
Tylny bęben po przetoczeniu żeliwnej wkładki pod szczęki hamulcowe:
Pokrywa zapłonu po rozwierceniu pod stalową tulejkę wałka zmieniacza (późniejsze pokrywy jej nie miały):
Elementy sprzęgła przed:
I po modernizacji pod sprzęgło trzy-tarczowe:
Kosz sprzęgła napawany i stoczony (wyższy o 2 mm), "poprzeczki" w tarczy wyższe o 3 mm, przekładka cieńsza o 1 mm.
Wszystkie oznaczenia były oczywiście dla osób które naprawiały w.w. elementy.
Chwilowo tyle, pozdro
Zbiornik przed:
I po naprostowaniu przedniego mocowania i zaspawaniu pęknięcia:
Przedni błotnik przed:
I po naprawach:
Osłona tłumika przed:
I po naprostowaniu:
Elementy do lakierowania przed:
I po delikatnym piaskowaniu:
Blacha siedzenia przed:
I po naprawie:
Przegroda tłumika przed:
I po naprawie:
Tylny bęben po przetoczeniu żeliwnej wkładki pod szczęki hamulcowe:
Pokrywa zapłonu po rozwierceniu pod stalową tulejkę wałka zmieniacza (późniejsze pokrywy jej nie miały):
Elementy sprzęgła przed:
I po modernizacji pod sprzęgło trzy-tarczowe:
Kosz sprzęgła napawany i stoczony (wyższy o 2 mm), "poprzeczki" w tarczy wyższe o 3 mm, przekładka cieńsza o 1 mm.
Wszystkie oznaczenia były oczywiście dla osób które naprawiały w.w. elementy.
Chwilowo tyle, pozdro
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Re: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
W sprzęgle trzy-tarczowym, przekładki są dwie - jedną już miałem wcześniej.
Tylny błotnik przed:
I po naprawie:
Dolna półka przedniego zawieszenia przed:
I po naprawie:
Przedni bęben przed:
I po napawaniu i stoczeniu rantów, oraz żeliwnej wkładki:
I nie, to nie jest zwykły bęben - jest on pod cieńsze szprychy. Występował tylko w 50-T-1 i 50-TS-1 w 75-tym roku.
Podstawa zmieniacza biegów przed:
I po spawaniu i nagwintowaniu:
Kolejne używane i oryginalne części:
Wałek z poliamidu i teflonu do toczenia:
Trochę części z Gmoto:
Możliwe że nie wszystkie zostaną wykorzystane.
Trochę części od MOTONET:
I trochę od STOLMOT:
Komplet łożysk do silnika i do kół, wraz z klejem montażowym:
Łożysko wałka głównego, oraz tym razem także łożyska wału (zewnętrzne) z plastikowymi osłonkami - będą zdjęte od wewnątrz. Łożyska wału z luzem C3.
Oraz komplet uszczelniaczy:
Komplet linek od LINMOT:
Linka gazu (stalowa część) krótsza o 30 mm. Linka hamulca (stalowa część) dłuższa o 5 mm.
Zabezpieczenia tylnej zębatki, wycięte wodą z blachy ze stali węglowej o grubości 0,5 mm:
Tym razem z odpowiednim otworem (7,2 mm średnicy) i cieńsze - wcześniej miały 1 mm i to było za dużo aby je bez problemu zagiąć.
Nowe śruby M7x30:
Do chromowania. Jeśli ktoś takich potrzebuje, to niech napisze - mam jeszcze około 100 stuk
Nowe tulejki karterów 019 z brązu:
Inne silniki Dezamet, mają minimalnie mniejsze gniazda pod nie w karterach. Tak - trzeba będzie je obniżyć i zrobić rowki pod smarowanie.
Brakujące elementy do wykonania instalacji elektrycznej (reszta została mi z 50-T-1):
Nowy oring koła przekładni stałej z gumy NBR:
Nowy, tym razem skórzany, tłoczek pompki powietrza:
Sznur ceramiczny/żaroodporny o grubości 3 mm - wcześniejszy miał 6 mm, i to było za dużo. Mam nadzieję, że tym razem uda mi się go zastosować do uszczelnia układu wydechowego:
Obejmy zaciskowe GBS, do ściśnięcia okładzin hamulcowych przy ich przyklejaniu - mam nadzieję że tym razem uda się to zrobić klejem termoutwardzalnym:
I coś, co chyba nie tak dawno pojawiło się w sprzedaży:
Co prawda nie przyczyniłem się bezpośrednio do tego, ale myślę że sprzedający czytał mój temat o 50-T-1
https://panrolnik.sklepna5.pl/towar/834 ... onowa.html
https://panrolnik.sklepna5.pl/towar/835 ... onowa.html
Otwory w tabliczkach są jak widać jednak wywiercane i dodatkowo otrzymujemy nity do ich montażu.
I na koniec, dla ciekawych, aktualna suma wydatków: 6259,14 zł
P.S. Pisząc "tym razem", odnoszę się do renowacji 50-T-1.
Chwilowo tyle, pozdro
Tylny błotnik przed:
I po naprawie:
Dolna półka przedniego zawieszenia przed:
I po naprawie:
Przedni bęben przed:
I po napawaniu i stoczeniu rantów, oraz żeliwnej wkładki:
I nie, to nie jest zwykły bęben - jest on pod cieńsze szprychy. Występował tylko w 50-T-1 i 50-TS-1 w 75-tym roku.
Podstawa zmieniacza biegów przed:
I po spawaniu i nagwintowaniu:
Kolejne używane i oryginalne części:
Wałek z poliamidu i teflonu do toczenia:
Trochę części z Gmoto:
Możliwe że nie wszystkie zostaną wykorzystane.
Trochę części od MOTONET:
I trochę od STOLMOT:
Komplet łożysk do silnika i do kół, wraz z klejem montażowym:
Łożysko wałka głównego, oraz tym razem także łożyska wału (zewnętrzne) z plastikowymi osłonkami - będą zdjęte od wewnątrz. Łożyska wału z luzem C3.
Oraz komplet uszczelniaczy:
Komplet linek od LINMOT:
Linka gazu (stalowa część) krótsza o 30 mm. Linka hamulca (stalowa część) dłuższa o 5 mm.
Zabezpieczenia tylnej zębatki, wycięte wodą z blachy ze stali węglowej o grubości 0,5 mm:
Tym razem z odpowiednim otworem (7,2 mm średnicy) i cieńsze - wcześniej miały 1 mm i to było za dużo aby je bez problemu zagiąć.
Nowe śruby M7x30:
Do chromowania. Jeśli ktoś takich potrzebuje, to niech napisze - mam jeszcze około 100 stuk
Nowe tulejki karterów 019 z brązu:
Inne silniki Dezamet, mają minimalnie mniejsze gniazda pod nie w karterach. Tak - trzeba będzie je obniżyć i zrobić rowki pod smarowanie.
Brakujące elementy do wykonania instalacji elektrycznej (reszta została mi z 50-T-1):
Nowy oring koła przekładni stałej z gumy NBR:
Nowy, tym razem skórzany, tłoczek pompki powietrza:
Sznur ceramiczny/żaroodporny o grubości 3 mm - wcześniejszy miał 6 mm, i to było za dużo. Mam nadzieję, że tym razem uda mi się go zastosować do uszczelnia układu wydechowego:
Obejmy zaciskowe GBS, do ściśnięcia okładzin hamulcowych przy ich przyklejaniu - mam nadzieję że tym razem uda się to zrobić klejem termoutwardzalnym:
I coś, co chyba nie tak dawno pojawiło się w sprzedaży:
Co prawda nie przyczyniłem się bezpośrednio do tego, ale myślę że sprzedający czytał mój temat o 50-T-1
https://panrolnik.sklepna5.pl/towar/834 ... onowa.html
https://panrolnik.sklepna5.pl/towar/835 ... onowa.html
Otwory w tabliczkach są jak widać jednak wywiercane i dodatkowo otrzymujemy nity do ich montażu.
I na koniec, dla ciekawych, aktualna suma wydatków: 6259,14 zł
P.S. Pisząc "tym razem", odnoszę się do renowacji 50-T-1.
Chwilowo tyle, pozdro
Piszę poprawnie po polsku.
-
Szatek - MotoManiak
- Posty: 1203
- Dołączył(a): 8 sty 2009, o 20:47
- Lokalizacja: Łódź
- Pochwały: 1
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 389 gości