W tym wątku chciałbym przedstawić motocykl WFM M06 z rocznika 1961. Sprzęt należy do mojego taty, udało mi się go namówić na zakup 2 lata temu. Zaletą motocykla jest unieważniony dowód oraz ciągłość umów, dzięki czemu po zakończeniu renowacji będzie można ponownie zarejestrować WFM jako pojazd unikatowy na białe tablice.
Tak to wyglądało w dniu zakupu:
Na zdjęciu nie widać wszystkich elementów, ale WFMka jest w miarę kompletna. Kupiona została niestety od handlarza, przez co jest poskładana trochę "na sztukę".
Plan co do motocykla to pełna odbudowa z dużą ilością chromów, motocykl docelowo ma zostać postarzony do nieco wcześniejszych lat produkcji poprzez takie detale jak bak z kratką, kierownica z zespolonymi klamkami, głowica ze świecą pod kątem etc.
WFM M06 '61 - dieludolfs
Posty: 12
• Strona 1 z 1
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
WFM M06 '61 - dieludolfs
Fajna baza do renowacji,tylko dużo pracy jest potrzebne by jej przywrócić dawny blask.
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
WFM M06 '61 - dieludolfs
Dajesz jedziesz z koksem
Bez młota, to ch*j nie robota!
bedziesz sluchał @ igrek97, to zobaczysz jak skonczysz
-
igrek97 - MotoManiak
- Posty: 3562
- Dołączył(a): 22 paź 2010, o 18:59
- Pochwały: 25
- Pojazdy: sterta złomu
WFM M06 '61 - dieludolfs
dieludolfs, Namowil i ma za darmo motór xD
w oryginale tak bylo czy jak? mozna dostac taka glowice?
Dosc nie kompletna sztuka ale masz czas na zbieranie czesci teraz
dieludolfs napisał(a):docelowo ma zostać postarzony do nieco wcześniejszych lat produkcji poprzez takie detale jak bak z kratką, kierownica z zespolonymi klamkami, głowica ze świecą pod kątem etc.
w oryginale tak bylo czy jak? mozna dostac taka glowice?
Dosc nie kompletna sztuka ale masz czas na zbieranie czesci teraz
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
WFM M06 '61 - dieludolfs
Romecik2t napisał(a):w oryginale tak bylo czy jak? mozna dostac taka glowice?
Było, było, ale w roczniku 1957. Głowicę można upolować w internecie używaną, ale niestety po tylu latach może być ciężko o jakiś sensowny egzemplarz.
Motor należy do taty i to on będzie nim jeździł, ja jednak będę wspomagał renowacje by jak najszybciej ją ukończyć.
Z racji kompletności motocykla rozważam zakup jakiejś literatury, by było łatwiej poskładać fume i dopasować części zamienne. To moja pierwsza styczność z WFMką i dopiero wdrażam się w temat.
Może ktoś się orientuje jakie ośki były stosowane w tylnym kole? Jednoczęściowe, czy dwuczęściowe, oraz jakie powinny mieć długości?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
WFM M06 '61 - dieludolfs
Ciekawe skont na to pienionzki byly
-
pawel615 - MotoManiak
- Posty: 2991
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:47
- Lokalizacja: za górami za lasami....
- Pochwały: 7
WFM M06 '61 - dieludolfs
Zimowa aura to chyba dobry czas, by w domu odrestaurować koła. Elementami bazowymi otrzymanymi z motocyklem są jedynie piasty, gdyż obręcze pochodziły z WSK i miały 18" średnicy.
Tylna piasta posiada wyrobione otwory pod bolce zabieraka, więc to dyskwalifikuje ją do ponownego wykorzystania.
I zabierak z zaklepanym łożyskiem...
No właśnie, czy to łożysko było fabrycznie tylko wciskane, czy może dodatkowo zabezpieczane jakimś pierścieniem segera? Brak zabezpieczenia może skutkować wyjeżdżaniem zabieraka w stronę piasty, tym bardziej przy wyrobionym gnieździe.
Kolejna kwestia to tulejka dystansowa wbita w łożysko, co sugerowałoby, że fabrycznie ta piasta współpracowała z jednoczęściową, długą osią tylnego koła. Jak już wspominałem, nie posiadam takiej osi a zamienników w internecie brak. Czy dwuczęściowa oś dostępna na rynku będzie pasowała zastępczo zamiast jednoczęściowej? Może ktoś się orientuje jakich rocznikach były montowane poszczególne ośki?
Tylna piasta posiada wyrobione otwory pod bolce zabieraka, więc to dyskwalifikuje ją do ponownego wykorzystania.
I zabierak z zaklepanym łożyskiem...
No właśnie, czy to łożysko było fabrycznie tylko wciskane, czy może dodatkowo zabezpieczane jakimś pierścieniem segera? Brak zabezpieczenia może skutkować wyjeżdżaniem zabieraka w stronę piasty, tym bardziej przy wyrobionym gnieździe.
Kolejna kwestia to tulejka dystansowa wbita w łożysko, co sugerowałoby, że fabrycznie ta piasta współpracowała z jednoczęściową, długą osią tylnego koła. Jak już wspominałem, nie posiadam takiej osi a zamienników w internecie brak. Czy dwuczęściowa oś dostępna na rynku będzie pasowała zastępczo zamiast jednoczęściowej? Może ktoś się orientuje jakich rocznikach były montowane poszczególne ośki?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
WFM M06 '61 - dieludolfs
die, co Ty tam jeszcze kryjesz w garażu? Co rusz jakaś niespodzianka Fajny stan, bo jak piszesz w miarę kompletny.
Ceny części, a zwłaszcza galanterii powariowały. Pamiętam, jak składałem "od ramy" swoją 232-kę, to takie rzeczy jak lampy, kedry, liczniki czy nawet siodełka kupowało się za grosze. A teraz?
Ceny części, a zwłaszcza galanterii powariowały. Pamiętam, jak składałem "od ramy" swoją 232-kę, to takie rzeczy jak lampy, kedry, liczniki czy nawet siodełka kupowało się za grosze. A teraz?
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
WFM M06 '61 - dieludolfs
Marcek, trafiła się okazja w odpowiednim momencie i wyszło jak wyszło Za taki motocykl z dokumentacją trzeba było zazwyczaj płacić naprawdę kosmiczne pieniądze, tutaj nie było zbytnio aż takiej tragedii.
Używane części fakt, podrożały, aczkolwiek zaczęto teraz produkować bardzo dużo nowych części robionych nierzadko z jakością lepszą od oryginału i to w dobrych cenach, dlatego myślę, że dużo łatwiej będzie wykonać renowacje na wysokim poziomie
Używane części fakt, podrożały, aczkolwiek zaczęto teraz produkować bardzo dużo nowych części robionych nierzadko z jakością lepszą od oryginału i to w dobrych cenach, dlatego myślę, że dużo łatwiej będzie wykonać renowacje na wysokim poziomie
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
WFM M06 '61 - dieludolfs
Na rozgrzewkę - przed:
Po:
Ktoś zna procedurę zaplatania kół na półbębnach? Od których szprych należy zacząć (długie czy krótkie) i co oznacza "lewy naplot" - szprychy zaplata się w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara?
Po:
Ktoś zna procedurę zaplatania kół na półbębnach? Od których szprych należy zacząć (długie czy krótkie) i co oznacza "lewy naplot" - szprychy zaplata się w stronę przeciwną do ruchu wskazówek zegara?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
WFM M06 '61 - dieludolfs
Koła naplecione Oprócz pochromowanych bębnów wleciały dodatkowo szprychy w prawdziwym chromie oraz najlepszy dostępny na rynku zamiennik obręczy, również w chromie - jest on minimalnie węższy od oryginału, ale mimo to wygląda świetnie i ma otwory na szprychy wyprofilowane dokładnie tak samo jak przy oryginale
Zastosowałem naplot, w którym zewnętrzne szprychy kierują się w lewą stronę (miałem dylemat, bo przy kołach zauważyłem dwa różne rodzaje naplotu...), jednak po obejrzeniu oryginalnej WFMki Piotra Kawałka zdecydowałem się właśnie na tę wersje.
http://oldtimerbazar.pl/wp-content/uplo ... -KM-32.jpg
http://oldtimerbazar.pl/wp-content/uplo ... -KM-41.jpg
Zdjęcia z placu boju
I efekt końcowy:
Zastosowałem naplot, w którym zewnętrzne szprychy kierują się w lewą stronę (miałem dylemat, bo przy kołach zauważyłem dwa różne rodzaje naplotu...), jednak po obejrzeniu oryginalnej WFMki Piotra Kawałka zdecydowałem się właśnie na tę wersje.
http://oldtimerbazar.pl/wp-content/uplo ... -KM-32.jpg
http://oldtimerbazar.pl/wp-content/uplo ... -KM-41.jpg
Zdjęcia z placu boju
I efekt końcowy:
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
WFM M06 '61 - dieludolfs
chrom na WFM, Panie toż to tam srebrzanka szła
FSO Polonez to jest to
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
"Ja jestem chłop z Mazur,
I tak wołajcie na mnie - chłop z Mazur."
http://www.youtube.com/watch?v=OGXvxtiMOew
-
Marek.K. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 8494
- Dołączył(a): 13 lut 2009, o 17:36
- Lokalizacja: Winda, NKE
- Pochwały: 16
- Pojazdy: Pare Komarów :D
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Nasze pojazdy, o nas
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 373 gości