Było już kilka takich tematów, ale albo informacje są dość chaotyczne, albo proponowane rozwiązania to przerost formy nad treścią. Przedstawię więc najprostszy, ale jak najbardziej skuteczny sposób na ładowanie akumulatora w Rometach.
Potrzeba:
- akumulator 6V 5-10Ah
- opornik kilka Ohm o mocy min. 2W
- dioda prostownicza (np. powszechnie dostępna 1N4007)
- kable z odpowiednimi końcówkami
Na początek należy znaleźć miejsce na akumulator takie, żeby nie był narażony na mechaniczne uszkodzenia, zalanie wodą, itp.
Następnie do zacisku "+" w akumulatorze z wyjścia cewek oświetleniowych prowadzimy kabel z wlutowaną diodą prostowniczą i opornikiem. "-" akumulatora łączymy z masą motocykla:
Następnie należy żarówkę w tylnej lampie zastąpić diodami LED, łącząc je równolegle i do każdej dolutować opornik ok. 400 Ohm (zakładam, że napięcie w instalacji to 6V).
Jeśli ktoś ma elektroniczny zapłon, można zamiast cewek oświetleniowych wykorzystać cewkę zapłonową n/n, jednak przy klasycznym zapłonie jest to niedopuszczalne
Oczywiście przy ładowaniu z cewek oświetleniowych należy jeździć cały czas z włączonymi światłami. Nie są też konieczne żadne wyłączniki ładowania, regulatory napięcia, mostki czy stabilizatory. U mnie opisany układ działa poprawnie i skutecznie od kilku lat.
Ładowanie akumulatora w Rometach i podobnych
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Wielu osobom się na pewno przyda i już chyba nie będzie zbędnych pytań bo tutek jest naprawdę jasno i zwięźle napisany
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Marcek ja mam zrobione cos takiego na 12V
[img][570:500]http://images31.fotosik.pl/193/14b78930a975e887.png[/img]
i mam tak :
-mostek RBV-406
-2x L7815 2A
-bezpiecznik 4A
tylko czekam na zakup aku
[img][570:500]http://images31.fotosik.pl/193/14b78930a975e887.png[/img]
i mam tak :
-mostek RBV-406
-2x L7815 2A
-bezpiecznik 4A
tylko czekam na zakup aku
Zdravim =MRS=
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
Pro-Mastah Weteran
Elektronika, elektryka, mechanika pojazdowa i użytkowa.
-
Marek - *supporting
- Posty: 2179
- Dołączył(a): 5 paź 2007, o 00:32
- Lokalizacja: Oberschlesien - Ratibor
- Pojazdy: In Comming >> MT SM XX
Bo w Simsonie jest nieco inaczej- cewki mogą dawać zbyt duże napięcie, "dzięki" czemu akumulator byłby przeładowywany. Dlatego konieczne jest coś do regulacji. Natomiast w polskich silnikach nie ma takiej konieczności.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
A czy to wypali na aku 6V i 3,5 Ah ? Może coś musze innego kupić ?
Mój filmik o komarku:
http://www.youtube.com/watch?v=ScuwJKypBms
www.bikepics.com/members/tracerblade
http://www.youtube.com/watch?v=ScuwJKypBms
www.bikepics.com/members/tracerblade
- Tracer
- MotoManiak
- Posty: 97
- Dołączył(a): 11 lut 2008, o 22:03
- Lokalizacja: Jawiszowice
Tracer napisał(a):A czy to wypali na aku 6V i 3,5 Ah ?
Tak, chociaż pojemność wg mnie jest zbyt mała.
chudziak napisał(a):A czy te diody LED są konieczne
Tak, inaczej niestety "zabraknie prądu" na ładowanie
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
oj , ja mam takie magneto fajnie (uroki dezametu) ,że żarówki mi pali po 20 minutach jazdy ... i kto ma dezameta to chyba ma tak samo ... najpierw to trzeba by zobaczyć miernikami ile się ma W i ile V by robić takie ładnowanie .
- Ma_estro
- MotoManiak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 26 mar 2008, o 15:49
- Lokalizacja: wądłowo
Ma_estro napisał(a):oporniki maja tak zwany kod paskowy po ktorym mozemy rozpoznac jaki to opornik
Mocy po tym nie rozpoznasz.
Ma_estro napisał(a):najpierw to trzeba by zobaczyć miernikami ile się ma W i ile V by robić takie ładnowanie
Sprawne cewki oświetleniowe przy przeciętnych obrotach dają ok. 7V, maksymalnie ok. 8.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Tak, inaczej niestety "zabraknie prądu" na ładowanie
Etam... Ja u siebie w Romecie Kadecie, to miałem:
-STOP
-Kierunki
-Wszystkie kontrolki
-Wszystkie inne seryjne światła
Miałem podłączone pod prądnice
Ale to była lipa, bo jak włączałem kierunki, to mi zarąbiście światła przygasały Ale sprzedałem go w takim stanie, i teraz typo jeździ.... Miałem zakladac, aku, ale nie zdążyłem
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
Pitucha napisał(a):Ale to była lipa, bo jak włączałem kierunki, to mi zarąbiście światła przygasały
To dobrze, że w ogóle zaświeciły.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 192 gości