Sałek w praktyce

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Sałek w praktyce

Postprzez Mateusz » 15 maja 2007, o 17:22

W związku z tym, że mój silnik uległ awarii (simmeringi) a cylinder nadaje się tylko do wyje**nia, postanowiłem zastosować tuning wg Tomasza Sałka, a konkretnie wg Jego artykułu "Jak z Komara zrobić Ściganta".

STRONA 1
Obrazek

STRONA 2
Obrazek

STRONA 3
Obrazek

Pewnie w głębi duszy zadajecie sobie pytanie po co założyłem ten temat. To Wam odpowiem - aby udokumentować i pokazać rzeczywisty obraz ile można poprawić dobrze nam znane silniki. Jedyną rzeczą, którą pominę w swoich modyfikacjach będą tłumik i filtr powietrza. A reszta dokładnie tak jak opisuje to Sałek.

Prace trwają od wczoraj - musze tylko wymienić simmeringi i biorę się za cylek. Każdy postęp będe pokazywał w tym temacie, więc zainteresowanych zapraszam do odwiedzania :wink:
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Sałek w praktyce

Postprzez Pani Kontekstowa » 15 maja 2007, o 17:22

Pani Kontekstowa
 

Postprzez KLINAR » 15 maja 2007, o 17:28

gaznik z czego zastosujesz? WSK? jestem ciekaw jakie beda efekty ;)
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Conqeror » 15 maja 2007, o 17:38

ty lepjej weż rozpołów silnik i wypełnij wał , jak zrobisz sam cylinder to bedize silnik mół . Kiedyś też chcaiłem teog dokonać . Ale tu trzeba umeić spawarą jechać . Reszta psozerzanie nei jest problemem . Gażnik tez musi dac w miare dobry , chociaz z simsona
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Mateusz » 15 maja 2007, o 17:43

KLINAR napisał(a):gaznik z czego zastosujesz? WSK? jestem ciekaw jakie beda efekty ;)


To Wy nie wiecie? Przecież ja mam K60B 8)

Conqeror do wału się nie dotykam, i silnika też nie rozpoławiam bo nie ma takiej potrzeby. Wszystko jest idealnie zgrane i dotarte :P
Mateusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 3683
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
Lokalizacja: WM 6668A

Postprzez Koner » 15 maja 2007, o 17:47

Czyli że nie będziesz kombinował z żadnym gaźnikiem od WSK lub WFM.K60b się na pewno sprawdzi ale tamte dawały by większego kopa.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Wojteeek » 15 maja 2007, o 17:52

No to w sumie polowe robisz... Bo nie ruszasz wydechu, walu i filtru powietrza...

Ale zycze szczescia :)
Wojteeek
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2059
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 15:23

Postprzez Koner » 15 maja 2007, o 18:01

Nawet po takich połowicznych przeróbkach powinien zyskać trochę mocy.I będzie wytrzymalszy.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez KLINAR » 15 maja 2007, o 18:02

watpie ze wytrzymalszy :] zawsze silnik jest mniej odporny po roznych przerobkach, z reguly im wieksze przerobki tym mniejsza trwalosc silnika
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Mariusz » 15 maja 2007, o 18:19

jak w połowie? pisał coś sałek o wale? nie! więc o co chodzi? wydech pisał żeby zmienić na kolanko + tłumik from WSK, a tak to wsjo to samo co sałek pewnie będzie. poza tym nie wiem co w tym cylindrze trzeba spawarą robić :P
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez KLINAR » 15 maja 2007, o 18:24

a nie pisal nic o wypelnieniu walu?
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
KLINAR
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2027
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
Lokalizacja: Starogard Gdański

Postprzez Conqeror » 15 maja 2007, o 18:27

Mateusz napisał(a):
KLINAR napisał(a):gaznik z czego zastosujesz? WSK? jestem ciekaw jakie beda efekty ;)


To Wy nie wiecie? Przecież ja mam K60B 8)

Conqeror do wału się nie dotykam, i silnika też nie rozpoławiam bo nie ma takiej potrzeby. Wszystko jest idealnie zgrane i dotarte :P


więc powodzenia . moge sie zalozyć że jak dasz gazu do max to ci sie bedize mulił
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Ktoś » 15 maja 2007, o 18:28

Bez wydechu nie pojedzie i tyle będzie z tego tuningu wydech jest najważniejszy przy tuningowaniu silnika 2T.
Ktoś
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 988
Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
Lokalizacja: Augustów
Pochwały: 2

Postprzez Mariusz » 15 maja 2007, o 18:30

niekoniecznie będzie mulił, już choćby i ze względu na inny gaźnik będzie miał więcej mocy, poza tym my nie mamy co gdybać-zrobi, to się okaże :) ja ci życzę powodzenia i jednak radzę zmienić wydech, lub zrobić samemu według poleceń Sałka ;)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Koner » 15 maja 2007, o 18:57

Przecież nie trzeba od razu robić wydechu od podstaw.Wiadomo że orginalny się nie nadaje.Najłatwiej by było założyć od simka albo przerobić te kolanko od WSK-i.
Ja również ci życzę powodzenia i chęci do pracy. :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Mariusz » 15 maja 2007, o 19:02

tak bez przeróbek simsonowskie kolanko nie wejdzie-ma większą średnicę. możesz też wypiłować końcówkę cylindra z gwintem od środka tak żeby wychodziła jak największa, a potem lejek nie musiał by być ew. taki długi.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości