W związku z tym, że mój silnik uległ awarii (simmeringi) a cylinder nadaje się tylko do wyje**nia, postanowiłem zastosować tuning wg Tomasza Sałka, a konkretnie wg Jego artykułu "Jak z Komara zrobić Ściganta".
STRONA 1
STRONA 2
STRONA 3
Pewnie w głębi duszy zadajecie sobie pytanie po co założyłem ten temat. To Wam odpowiem - aby udokumentować i pokazać rzeczywisty obraz ile można poprawić dobrze nam znane silniki. Jedyną rzeczą, którą pominę w swoich modyfikacjach będą tłumik i filtr powietrza. A reszta dokładnie tak jak opisuje to Sałek.
Prace trwają od wczoraj - musze tylko wymienić simmeringi i biorę się za cylek. Każdy postęp będe pokazywał w tym temacie, więc zainteresowanych zapraszam do odwiedzania
Sałek w praktyce
gaznik z czego zastosujesz? WSK? jestem ciekaw jakie beda efekty
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
ty lepjej weż rozpołów silnik i wypełnij wał , jak zrobisz sam cylinder to bedize silnik mół . Kiedyś też chcaiłem teog dokonać . Ale tu trzeba umeić spawarą jechać . Reszta psozerzanie nei jest problemem . Gażnik tez musi dac w miare dobry , chociaz z simsona
-
Conqeror - MotoManiak
- Posty: 3547
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
- Lokalizacja: Ozorków
KLINAR napisał(a):gaznik z czego zastosujesz? WSK? jestem ciekaw jakie beda efekty
To Wy nie wiecie? Przecież ja mam K60B
Conqeror do wału się nie dotykam, i silnika też nie rozpoławiam bo nie ma takiej potrzeby. Wszystko jest idealnie zgrane i dotarte
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
Czyli że nie będziesz kombinował z żadnym gaźnikiem od WSK lub WFM.K60b się na pewno sprawdzi ale tamte dawały by większego kopa.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
watpie ze wytrzymalszy zawsze silnik jest mniej odporny po roznych przerobkach, z reguly im wieksze przerobki tym mniejsza trwalosc silnika
22.07.1973r. Uruchomienie taśmy produkcyjnej w Bielsku-Białej. W tym roku FSM wykonuje 1500 sztuk Fiatów 126 p, w 1974 r. - 10 tysięcy aut.
- KLINAR
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 2027
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:48
- Lokalizacja: Starogard Gdański
jak w połowie? pisał coś sałek o wale? nie! więc o co chodzi? wydech pisał żeby zmienić na kolanko + tłumik from WSK, a tak to wsjo to samo co sałek pewnie będzie. poza tym nie wiem co w tym cylindrze trzeba spawarą robić
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Mateusz napisał(a):KLINAR napisał(a):gaznik z czego zastosujesz? WSK? jestem ciekaw jakie beda efekty
To Wy nie wiecie? Przecież ja mam K60B
Conqeror do wału się nie dotykam, i silnika też nie rozpoławiam bo nie ma takiej potrzeby. Wszystko jest idealnie zgrane i dotarte
więc powodzenia . moge sie zalozyć że jak dasz gazu do max to ci sie bedize mulił
-
Conqeror - MotoManiak
- Posty: 3547
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
- Lokalizacja: Ozorków
Bez wydechu nie pojedzie i tyle będzie z tego tuningu wydech jest najważniejszy przy tuningowaniu silnika 2T.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
niekoniecznie będzie mulił, już choćby i ze względu na inny gaźnik będzie miał więcej mocy, poza tym my nie mamy co gdybać-zrobi, to się okaże ja ci życzę powodzenia i jednak radzę zmienić wydech, lub zrobić samemu według poleceń Sałka
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Przecież nie trzeba od razu robić wydechu od podstaw.Wiadomo że orginalny się nie nadaje.Najłatwiej by było założyć od simka albo przerobić te kolanko od WSK-i.
Ja również ci życzę powodzenia i chęci do pracy.
Ja również ci życzę powodzenia i chęci do pracy.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
tak bez przeróbek simsonowskie kolanko nie wejdzie-ma większą średnicę. możesz też wypiłować końcówkę cylindra z gwintem od środka tak żeby wychodziła jak największa, a potem lejek nie musiał by być ew. taki długi.
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 82 gości