Komar - wolty zamiast oktanów

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

Komar - wolty zamiast oktanów

Postprzez marucha79 » 18 mar 2008, o 21:17

Witam wszystkich forumowiczów
Pewnie wielu nazwie mnie świetokradcą, ponieważ dopuściłem się elektryfikacji szlachetnego insekta.
Przeróbka jest w trakcie, efekt wizualny pozostawia wiele do życzenia, natomiast pierwsze jazdy na prądzie zrobione.
Podstawowe parametry:
- 2 silniki 36V 600W
- obecnie prędkość maksymalna 17 km/h (wiem, nieimponujaca, natomiast wzrośnie do ok 25km/h po zamontowaniu docelowego składu akumulatorów i powinien przekroczyć 30 km/h po zamontowaniu tylnej zębatki od motorynki. To mnie nie martwi - w przypadku elektryka tuning jest o tyle łatwy że można w dość sporym zakresie zwyczajnie podnieść napięcie zasilania i uzyskać proporcjonalnie więcej mocy)
Więcej szczegółów i fotek - http://my.opera.com/marucha79/albums/show.dml?id=399398

[img][570:500]http://erover.republika.pl/kom1.jpg[/img]
marucha79
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 18 mar 2008, o 21:01
Lokalizacja: Połczyn-Zdrój

Komar - wolty zamiast oktanów

Postprzez Pani Kontekstowa » 18 mar 2008, o 21:17

Pani Kontekstowa
 

Postprzez Alonzo » 18 mar 2008, o 21:22

nie powiem ze swietokractwo tylko kombinatoryka, rozumiem ze to bylo robione nie do jazdy na codzien a zeby sie sprawdzic czy zeby zrobic cos nowego takie cos rozumiem, dobrze ze to S38Zb4 ktorych jeszcze troche jest, przerobka ciekawa tylko pewnie przydatnosc niska bo zrobil sie skuter lektryczny, gdyby dac jakies prodnice zasilane z energi kinetycznej kola ladujace akumulator bo teraz w sumie to chyba jezdzisz z przedluzaczem , z poczatku myslalem ze to sa alternatory ale potem zauwazylem ze czegos brakuje w tym silniku :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Łukasz K. » 18 mar 2008, o 21:23

I po co to przerabiać :hmm: :roll: I tak na S38 wyciągnąłbyś znacznie więcej :yes:
Obrazek
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
Avatar użytkownika
Łukasz K.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1625
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
Lokalizacja: CGD
Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02

Postprzez Alonzo » 18 mar 2008, o 21:24

dla satysafkcji Konek, zeby cos nowego stworzyc, dla mnie ciekawe rozwizanie przyciec idzie wrocic do spalinowy zreszta wazne ze nie bylo optyki :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Łukasz K. » 18 mar 2008, o 21:26

A jakie akumulatory masz zamontowane ?
Obrazek
...TS350 638.1 - Marzenie czekające na spełnienie... <3
Avatar użytkownika
Łukasz K.
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1625
Dołączył(a): 3 lis 2007, o 12:57
Lokalizacja: CGD
Pojazdy: Romet Router WS50 '12, Volvo S60 2.4i '02

Postprzez marcing17 » 18 mar 2008, o 21:44

Bardzo interesujący wynalazek :yes: Jakie akumulatory masz w nim? Na długo Ci wystarcza prądu? Jak jest rozwiązany układ cylinder- tłok? tam wogóle jest, czy sam wał jest? Poza tym gratuluję ambicji aha no i witam na naszym forum :D

[ Dodano: 18 Mar 2008, 20:45 ]

Teraz zauważyłem, że nie ma cylka :) a korbowód jest?
///M42B18 136KM
Avatar użytkownika
marcing17
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3722
Dołączył(a): 19 kwi 2007, o 20:31
Pochwały: 1
Pojazdy: Romet Pony 50M-2, Komar 2350, BMW E30 316i Coupe

Postprzez Alonzo » 18 mar 2008, o 21:47

cylinder ?? chyba silnik wal to widzisz pasek jest :P pewnie samochodowe, wal pewnie jest ale wg mnie bez korbowodu chociaz przy silnikach elektrycznych wal komara grzybek obciaza ja bo powoduje zamach :P a najlepiej niech sie wypowie autor :D
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Koner » 18 mar 2008, o 22:01

Może i jakaś satysfakcja że posiadamy taki pojazd jest duża ale według mnie jest on kompletnie bezużyteczny.Prędkość jest strasznie niska nawet jak wzrośnie to nie będzie imponująca.Można powiedzieć że prędkość w czymś takim nie jest najważniejsza ale to w takim razie jakie korzyści daje nam taka przeróbka?Silnik i cały komar został pozbawiony najważniejszego czyli tego niepowtarzalnego klimatu jaki tworzy silnik dwusuwowy :) Mnie ciekawi czy to w ogóle daje jakieś korzyści i ile na takim wynalazku można przejechać.I przede wszystkim takie rozwiązanie jest pracochłonne i nic nam nie daje.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Angler » 18 mar 2008, o 22:14

Jest jedna zasadnicza korzyśc- pojazd jest bardziej ekologiczny.
Obrazek
Avatar użytkownika
Angler
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 2224
Dołączył(a): 12 sie 2007, o 20:33
Lokalizacja: Rawicz
Pochwały: 9
Pojazdy: Yamaha XS 400 27 KM, Opel Meriva 1,7CDTI 100kuni, Keeway Cruiser 18 koników i Peżo ludix mocy b/d.

Postprzez Mariusz » 18 mar 2008, o 22:15

jak to jaka korzyść? przecież ten komar jest mocniejszy od standardowego :D standardowy miał równego kilowata mocy, ten ma 1,2 :P poza tym chciałbym poczuć moment obrotowy od samiuśkiego dołu :D bez sprzęgła jeździsz? no i jak ze skrzynią biegów? zostawiłeś ją czy jest zupełnie zbędna?

[ Dodano: 18 Mar 2008, 21:23 ]

Jest jedna zasadnicza korzyśc- pojazd jest bardziej ekologiczny.

tylko pod warunkiem że energię elektryczną uzyskaliśmy w ekologiczniejszy sposób, i odpowiednio zutylizujemy akumulatory które są bardzo groźne :P

co do pierwszego to porównując z dwusuwem to martwić się nei musimy, ale jeśli jeździmy na gazie, to myślenie że na prąd jest ekologiczniej, nie zawsze musi być prawdziwe...
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez ABRUZZI » 18 mar 2008, o 23:12

naprawdę ciekawy wynalazek i czekam na odpowiedzi na pytania kolegów
Avatar użytkownika
ABRUZZI
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 19 lip 2007, o 09:32
Lokalizacja: Rogowo

Postprzez Marcek » 18 mar 2008, o 23:15

Dużo już w życiu widziałem, ale takiego wynalazku jeszcze nie. Wielkie brawa za pomysł i wykonanie :)
Tylko mam jedno pytanie - nie myślałeś, żeby zamiast dwóch silników zastosować jakąś prądnicę od ciężarówki? (24V, duża moc).
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Postprzez Koner » 18 mar 2008, o 23:18

Może i jest ekologiczny ale co to za frajda jeżdżenie ekologicznym pojazdem w którym nie czuć tego dymku,nie widać tej niebieskiej smugi za nami i nie słychać dźwięku tykającego silnika na wolnych obrotach :)
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Alonzo » 18 mar 2008, o 23:19

bo wszystkie komarki takie sa Koner, z dymkiem tykajace na wolnych :D w to jest cos nowego i oryginalnego :P
Alonzo
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 5550
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 18:04
Lokalizacja: Dobroń

Postprzez Marcek » 18 mar 2008, o 23:20

Ale za to jakie zainteresowanie - nie słychać go, a jedzie :) I to w dodatku poczciwy Komar.
Avatar użytkownika
Marcek
@admin
@admin
 
Posty: 6019
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
Lokalizacja: Krosno
Pochwały: 4

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 342 gości

cron