Witam,
Czytałem wiele tematów na forum o rasowaniu silnika s-38 m.in Marychy_zielarza i wywnioskowałem iż, w celu zwiększenia mocy trzeba podnieść kanał wydechowy o 1mm, kanał ssący obniżyć o 1mm i poszerzyć, kanały płuczące poszerzyć i zgrać z cylindrem. Do tego dochodzi plan głowicy i ewentualne odchudzanie tłoka, zmiana tłumika na simsonowski i gaźnik najlepiej k60b/dellorto.
Związku z tym moje pytania :
Czy wszystkie powyższe przeróbki można zastosować w silniku 023 ?
Skoro tak, czy po tych przeróbkach można dobić motorkiem (motorynką)
do 60km/h ?
Jaki można zastosować inny gaźnik (bardziej dostępny) myślałem o Jikovie z jawki ale ktoś go odradzał.
Dziękuję za odpowiedzi.
023 Rasowanie Cylindra.
Posty: 36
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Ja w motorynce zeobilem taki tuning jak:
podniesienie okna wydech. o 1mm skrocenie nozek dolnych w tloku o 1 mm.
Wygladzic kruciec ssacy bo on ma chropowata pow.
p.s
Widze za masz ladne zdjecie motorynki na awantarze.
Wez pokaz zdjecia jej.Bo ladnie wyglada.
podniesienie okna wydech. o 1mm skrocenie nozek dolnych w tloku o 1 mm.
Wygladzic kruciec ssacy bo on ma chropowata pow.
p.s
Widze za masz ladne zdjecie motorynki na awantarze.
Wez pokaz zdjecia jej.Bo ladnie wyglada.
SIMSON MODIFY 100%
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=11702
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=11702
-
szeryf1994 - MotoManiak
- Posty: 870
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 22:58
- Lokalizacja: Białystok Podlaskie
Tak, w 023 możesz podnieść wydech o 1mm, poszerzyć do 22,8 mm, fazujesz okno, wszystko polerujesz, obniżasz ssący o 1 mm . Dobrym gaźnikiem jest K60b lub 16n3 z Simsona tylko musisz dorobić do niego przejściówkę Skracasz tłok o 1,5 mm od strony kanału ssącego i odchudzasz. Do 60 km/h jeśli masz w dobrym stanie silnik po tych przeróbkach dojdziesz na pewno Wydech z Simsona i masz rezonans skracasz do tego kolanko i silniczek powinien pięknie wkręcać na obroty
-
parcelak - MotoManiak
- Posty: 2696
- Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
- Lokalizacja: Górzno kol.
Silnik mam właśnie w remoncie, więc będzie na świeżo
W sumie to nawet mi nie zależy bardzo żeby osiągać taką prędkość, bo i tak głównie jeżdzę po leśnych szlakach, ale fajnie mieć zapas mocy, szczególnie na panów na skuterkach
Jak widać, jeszcze troche jest przy niej do roboty, ciekawe jak będzie wyglądała z dłuuugim wydechem od simsona
parcelak napisał(a):Do 60 km/h jeśli masz w dobrym stanie silnik po tych przeróbkach dojdziesz na pewno
W sumie to nawet mi nie zależy bardzo żeby osiągać taką prędkość, bo i tak głównie jeżdzę po leśnych szlakach, ale fajnie mieć zapas mocy, szczególnie na panów na skuterkach
szeryf1994 napisał(a):Widze za masz ladne zdjecie motorynki na awantarze.
Wez pokaz zdjecia jej.Bo ladnie wyglada.
Jak widać, jeszcze troche jest przy niej do roboty, ciekawe jak będzie wyglądała z dłuuugim wydechem od simsona
-
Kubas - MotoManiak
- Posty: 295
- Dołączył(a): 24 sty 2008, o 21:02
- Lokalizacja: Toruń
na wstępie napiszę że motorynką ciężko będzie uzyskać 60km/h, ponieważ ma krótkie przełożenia, ale za to przyspieszenie powinno zrzucać z siodełka więc jak napisali przedmówcy i ty sam: to jest chyba najprostszy sposób tuningu można bezproblemowo zastosować mapę kanałów z 019, co jest pewniejszym nawet sposobem tuningu (bo przetestowanym), jeśli być zastosował mapkę kanałów 019 to nie musiałbyś zmieniać gaźnika aby uzyskać ciekawe efekty. łatwo dostępnym gaźnikiem jest oczywiście jikov, jednak on jest tak ubogi że silnik z nim jest nieelastyczny, wg. relacji Conquerora nawet jawka dla której był przeznaczony po zmianie gaźnika na inny zyskuje na elastyczności
ciekawym gaźnikiem wydaje się być ten: http://moto.allegro.pl/item356796780_no ... dobne.html
cena nie za wysoka, o ile sie nie mylę znany z charta, szczerze to go nei testowałem, ale ktoś musi wytyczać nowe ścieżki co do dellorto to w sumie mógłbym ci za symboliczną jak na ten sprzęt sumke sellnąć
ciekawym gaźnikiem wydaje się być ten: http://moto.allegro.pl/item356796780_no ... dobne.html
cena nie za wysoka, o ile sie nie mylę znany z charta, szczerze to go nei testowałem, ale ktoś musi wytyczać nowe ścieżki co do dellorto to w sumie mógłbym ci za symboliczną jak na ten sprzęt sumke sellnąć
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
-
Mariusz - Zwycięzca konkursu
- Posty: 7045
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
- Lokalizacja: Kleśniska
A ja właśnie myślałem, że będzie łatwiej uzyskać 60, m.in ze względu na małe koła +tylna zębatka (przecież montujecie w ogarach i komarach zębatki od motorynek) no i motorynka jest troche lżejsza od np. ogara o ok. 20kg...
-
Kubas - MotoManiak
- Posty: 295
- Dołączył(a): 24 sty 2008, o 21:02
- Lokalizacja: Toruń
Kubas zębatka co prawda jest mała i przez nią zyskuje się na prędkości ale koła muszą być większe.Co innego w komarze jak do kół 19 calowych założysz zębatkę od motorynki to zyska na prędkości.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Marcin napisał(a):I nie będzie chciał przyspieszać
Racja,straci na mocy no ale zawsze coś za coś.Jedyne wyjście jak ktoś będzie jeździł cały czas z górki
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Najpierw zobacz jaką masz głowicę, jeśli to nowa głowica to ją wywal na złom bo ma 2 razy większą komorę spalania.Najlepsze są pierwsze głowice rometa mają najmniejszą komorę spalania i po dobrym palowaniu 4mm da się odczuć różnicę.Jesli masz niniszlifierkę to spokojnie możesz dorobić kanały albo przynajmniej poszerzyć stare.Ja u siebie w motorynie okno o 2 mm podniosłem poczym cały cyl o 3mm w górę.Tłok podciąłem o 2mm i założyłem gaźnik k60b i wypełniony wał.Na taki silnik nie ma bata, przy standartowej zębatce wyciągłem nią prawie 60, ale za to na jedynce można było robić wheelie bez podpierania nogami.Acha chcę dodać, że na standartowym wydechu nie osiągniesz takiej mocy
Ostatnio edytowano 13 mar 2009, o 16:01 przez Konrad, łącznie edytowano 2 razy
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Dokładnie, Jak myślisz o jakimś o jakimś większym tuningu to wydech i gażnik idą pod młotek.Najprościej to będzie tak:
-Poszeżenie kanałów na maxa, ssący z 25 na 28 na boki, płuki z 15 na 17 na boki i wydechowy z 22 na 23 i podnieść do góry o 1mm, można to wykonać pilnikami iglakami.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd7 ... b274d.html
-Gażnik K60B, bo pasuje bez przerubek.
-Kruciec na 15mm
-Wał wypełnić, albo kupić już pełny
-Plan głowicy
-Wydech z simsona może być
-żębatka do przodu 13z
I to by było na tyle, a jak ci to nie wystarczy to zamów cylinder wielokanałowy u conqerora.
-Poszeżenie kanałów na maxa, ssący z 25 na 28 na boki, płuki z 15 na 17 na boki i wydechowy z 22 na 23 i podnieść do góry o 1mm, można to wykonać pilnikami iglakami.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd7 ... b274d.html
-Gażnik K60B, bo pasuje bez przerubek.
-Kruciec na 15mm
-Wał wypełnić, albo kupić już pełny
-Plan głowicy
-Wydech z simsona może być
-żębatka do przodu 13z
I to by było na tyle, a jak ci to nie wystarczy to zamów cylinder wielokanałowy u conqerora.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
Dzięki za odpowiedzi, zrobie wszsystko orpócz tego:
Nawet nie myśle babrać sie z wałem a i powyższe przeróbki powinny dać mi satysfakcjonującą moc
Można dać zębatke 14z lub15z ?
Artur4567 napisał(a):-Wał wypełnić, albo kupić już pełny
Nawet nie myśle babrać sie z wałem a i powyższe przeróbki powinny dać mi satysfakcjonującą moc
Można dać zębatke 14z lub15z ?
-
Kubas - MotoManiak
- Posty: 295
- Dołączył(a): 24 sty 2008, o 21:02
- Lokalizacja: Toruń
Posty: 36
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 91 gości