023 Rasowanie Cylindra.

Dział opisujący drobne przeróbki, Wasze patenty, usprawniające technicznie lub wizualnie jednoślady.

023 Rasowanie Cylindra.

Postprzez Kubas » 6 maja 2008, o 21:01

Witam,

Czytałem wiele tematów na forum o rasowaniu silnika s-38 m.in Marychy_zielarza i wywnioskowałem iż, w celu zwiększenia mocy trzeba podnieść kanał wydechowy o 1mm, kanał ssący obniżyć o 1mm i poszerzyć, kanały płuczące poszerzyć i zgrać z cylindrem. Do tego dochodzi plan głowicy i ewentualne odchudzanie tłoka, zmiana tłumika na simsonowski i gaźnik najlepiej k60b/dellorto.

Związku z tym moje pytania :

Czy wszystkie powyższe przeróbki można zastosować w silniku 023 ?
Skoro tak, czy po tych przeróbkach można dobić motorkiem (motorynką)
do 60km/h ?
Jaki można zastosować inny gaźnik (bardziej dostępny) myślałem o Jikovie z jawki ale ktoś go odradzał.

Dziękuję za odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Kubas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 21:02
Lokalizacja: Toruń

023 Rasowanie Cylindra.

Postprzez Pani Kontekstowa » 6 maja 2008, o 21:01

Pani Kontekstowa
 

Postprzez szeryf1994 » 6 maja 2008, o 21:06

Ja w motorynce zeobilem taki tuning jak:
podniesienie okna wydech. o 1mm skrocenie nozek dolnych w tloku o 1 mm.
Wygladzic kruciec ssacy bo on ma chropowata pow. :wink:

p.s

Widze za masz ladne zdjecie motorynki na awantarze.
Wez pokaz zdjecia jej.Bo ladnie wyglada.
SIMSON MODIFY 100%
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=11702
Avatar użytkownika
szeryf1994
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 870
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 22:58
Lokalizacja: Białystok Podlaskie

Postprzez parcelak » 6 maja 2008, o 21:08

Tak, w 023 możesz podnieść wydech o 1mm, poszerzyć do 22,8 mm, fazujesz okno, wszystko polerujesz, obniżasz ssący o 1 mm :P. Dobrym gaźnikiem jest K60b lub 16n3 z Simsona tylko musisz dorobić do niego przejściówkę :P Skracasz tłok o 1,5 mm od strony kanału ssącego :P i odchudzasz. Do 60 km/h jeśli masz w dobrym stanie silnik po tych przeróbkach dojdziesz na pewno :P Wydech z Simsona i masz rezonans :P skracasz do tego kolanko i silniczek powinien pięknie wkręcać na obroty :D
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Kubas » 6 maja 2008, o 21:24

Silnik mam właśnie w remoncie, więc będzie na świeżo ;)

parcelak napisał(a):Do 60 km/h jeśli masz w dobrym stanie silnik po tych przeróbkach dojdziesz na pewno

W sumie to nawet mi nie zależy bardzo żeby osiągać taką prędkość, bo i tak głównie jeżdzę po leśnych szlakach, ale fajnie mieć zapas mocy, szczególnie na panów na skuterkach :P


szeryf1994 napisał(a):Widze za masz ladne zdjecie motorynki na awantarze.
Wez pokaz zdjecia jej.Bo ladnie wyglada.


Obrazek
Jak widać, jeszcze troche jest przy niej do roboty, ciekawe jak będzie wyglądała z dłuuugim wydechem od simsona :D
Avatar użytkownika
Kubas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 21:02
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Mariusz » 6 maja 2008, o 21:36

na wstępie napiszę że motorynką ciężko będzie uzyskać 60km/h, ponieważ ma krótkie przełożenia, ale za to przyspieszenie powinno zrzucać z siodełka :) więc jak napisali przedmówcy i ty sam: to jest chyba najprostszy sposób tuningu :) można bezproblemowo zastosować mapę kanałów z 019, co jest pewniejszym nawet sposobem tuningu (bo przetestowanym), jeśli być zastosował mapkę kanałów 019 to nie musiałbyś zmieniać gaźnika aby uzyskać ciekawe efekty. łatwo dostępnym gaźnikiem jest oczywiście jikov, jednak on jest tak ubogi że silnik z nim jest nieelastyczny, wg. relacji Conquerora nawet jawka dla której był przeznaczony po zmianie gaźnika na inny zyskuje na elastyczności :P

ciekawym gaźnikiem wydaje się być ten: http://moto.allegro.pl/item356796780_no ... dobne.html
cena nie za wysoka, o ile sie nie mylę znany z charta, szczerze to go nei testowałem, ale ktoś musi wytyczać nowe ścieżki :P co do dellorto to w sumie mógłbym ci za symboliczną jak na ten sprzęt sumke sellnąć ;)
Piraci drogowi nie są zwyczajnymi idiotami. Oni po prostu chcą się starzeć wolniej niż gdyby stali w miejscu.

uzasadnienie http://pl.wikipedia.org/wiki/Dylatacja_czasu
Avatar użytkownika
Mariusz
Zwycięzca konkursu
Zwycięzca konkursu
 
Posty: 7045
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 16:53
Lokalizacja: Kleśniska

Postprzez Kubas » 6 maja 2008, o 21:42

A ja właśnie myślałem, że będzie łatwiej uzyskać 60, m.in ze względu na małe koła +tylna zębatka (przecież montujecie w ogarach i komarach zębatki od motorynek) no i motorynka jest troche lżejsza od np. ogara o ok. 20kg...
Avatar użytkownika
Kubas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 21:02
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Koner » 6 maja 2008, o 21:46

Kubas zębatka co prawda jest mała i przez nią zyskuje się na prędkości ale koła muszą być większe.Co innego w komarze jak do kół 19 calowych założysz zębatkę od motorynki to zyska na prędkości.
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Kubas » 6 maja 2008, o 21:49

Czyli z tego można wywnioskować, iż trzeba szukać mniejszej zębatki na tył. Wogóle jest taka ?
Avatar użytkownika
Kubas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 21:02
Lokalizacja: Toruń

Postprzez parcelak » 6 maja 2008, o 21:51

Najlepiej gdybyś założył z przodu zębatkę 13 zębową :yes:
Avatar użytkownika
parcelak
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 2696
Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
Lokalizacja: Górzno kol.

Postprzez Conqeror » 7 maja 2008, o 08:23

Motoryna nie pojedzie 60 , no chyba że na 4 kanałach ale przy ciągłym katowaniu silnik sie rozleci
Avatar użytkownika
Conqeror
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 3547
Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:42
Lokalizacja: Ozorków

Postprzez Marcin1993 » 7 maja 2008, o 10:41

Co innego w komarze jak do kół 19 calowych założysz zębatkę od motorynki to zyska na prędkości


I nie będzie chciał przyspieszać, może na jedynce tylko sobie poradzi. Przetestowane :wink:
Marcin1993
 

Postprzez Koner » 7 maja 2008, o 14:14

Marcin napisał(a):I nie będzie chciał przyspieszać

Racja,straci na mocy no ale zawsze coś za coś.Jedyne wyjście jak ktoś będzie jeździł cały czas z górki :D
Komar 2351,MZ 150 TS i VW Golf II

Orange County Choppers.

Piszę poprawnie po polsku.
Avatar użytkownika
Koner
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 8304
Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez Konrad » 7 maja 2008, o 15:17

Najpierw zobacz jaką masz głowicę, jeśli to nowa głowica to ją wywal na złom bo ma 2 razy większą komorę spalania.Najlepsze są pierwsze głowice rometa mają najmniejszą komorę spalania i po dobrym palowaniu 4mm da się odczuć różnicę.Jesli masz niniszlifierkę to spokojnie możesz dorobić kanały albo przynajmniej poszerzyć stare.Ja u siebie w motorynie okno o 2 mm podniosłem poczym cały cyl o 3mm w górę.Tłok podciąłem o 2mm i założyłem gaźnik k60b i wypełniony wał.Na taki silnik nie ma bata, przy standartowej zębatce wyciągłem nią prawie 60, ale za to na jedynce można było robić wheelie bez podpierania nogami.Acha chcę dodać, że na standartowym wydechu nie osiągniesz takiej mocy
Ostatnio edytowano 13 mar 2009, o 16:01 przez Konrad, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Konrad
Przyjaciel forum
Przyjaciel forum
 
Posty: 7324
Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
Lokalizacja: Lędziny
Pochwały: 3

Postprzez Artur » 7 maja 2008, o 15:34

Dokładnie, Jak myślisz o jakimś o jakimś większym tuningu to wydech i gażnik idą pod młotek.Najprościej to będzie tak:
-Poszeżenie kanałów na maxa, ssący z 25 na 28 na boki, płuki z 15 na 17 na boki i wydechowy z 22 na 23 i podnieść do góry o 1mm, można to wykonać pilnikami iglakami.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cd7 ... b274d.html
-Gażnik K60B, bo pasuje bez przerubek.
-Kruciec na 15mm
-Wał wypełnić, albo kupić już pełny
-Plan głowicy
-Wydech z simsona może być
-żębatka do przodu 13z
I to by było na tyle, a jak ci to nie wystarczy to zamów cylinder wielokanałowy u conqerora.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0

NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
Avatar użytkownika
Artur
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 4110
Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
Lokalizacja: Lubin

Postprzez Kubas » 7 maja 2008, o 18:16

Dzięki za odpowiedzi, zrobie wszsystko orpócz tego:
Artur4567 napisał(a):-Wał wypełnić, albo kupić już pełny

Nawet nie myśle babrać sie z wałem a i powyższe przeróbki powinny dać mi satysfakcjonującą moc ;)

Można dać zębatke 14z lub15z ?
Avatar użytkownika
Kubas
MotoManiak
MotoManiak
 
Posty: 295
Dołączył(a): 24 sty 2008, o 21:02
Lokalizacja: Toruń

Następna strona

Powrót do Modyfikacje

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 91 gości