Będę dzisiaj rozpoławiał silnik i gdy będę go składał to mogę użyć silikonu do 300 stopni nie będzie się ten silikon topił przy ekstremalnych temperaturach.
Czy mam wypolerować cylinder,głowice,tłok i kartery tak jak pisze w http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=1452
Remont silnika, jakie modyfikacje i czy użyć sylikon?
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 47
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Wypoleruj cylinder, głowicę i tłok jak najbardziej, ale składaj silnik na towot, ja tak składałem i wychodzi świetnie, ja bym się nie paprał w silikonie, ewentualnie głowicę do cylindra możesz przylepić na silikon a także cylinder do karerów, bo pod cylinder nie można dawać towot. Tylko pamiętaj musi być to silikon żaroodporny do 600 * c.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
Może i wystarczy, ale poco kartery w komarze składać na silikon, dajesz podkładkę z jednej i drugiej strony smarujesz towotem i składasz, pod głowicę tylko można dać silikon.
Ostatnio edytowano 27 maja 2010, o 01:19 przez Artur, łącznie edytowano 2 razy
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
Artur napisał(a):ale poco kartery w komarze składać na silikon,
Żeby nie było żadnych wycieków,nie wszystkie kartery są idealnie równe.Więc lepiej dla świętego spokoju dać warstwę silikony i uszczelkę.
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Raz że lepiej składać na silikon niż na tawot. Dwa że pod głowicę i cylinder nie należy dawać żadnych ale to żadnych uszczelnień typu silikon itp.
Dlaczego lepiej dać silikon zamiast tawotu ? Należy się przyjżeć uszczelce którę są ogólnie dostepne do komara, to nic innego jak cienki papier tak więc tawot nic tu nie da. Co innego grube uszczelki z polonitu lub tektury technicznej. Tawocz czy wazelina techniczna spiecze się i niejako dodatkowo uszczelni tylko pytanie taraz takie, po co dawać tawocz czy wazelinę jak można dać silikon który jest do tego przeznaczony ? Zauważcie że większość silników Renault jest fabrycznie składana na silikonie - bez uszczelek.
Dlaczego lepiej dać silikon zamiast tawotu ? Należy się przyjżeć uszczelce którę są ogólnie dostepne do komara, to nic innego jak cienki papier tak więc tawot nic tu nie da. Co innego grube uszczelki z polonitu lub tektury technicznej. Tawocz czy wazelina techniczna spiecze się i niejako dodatkowo uszczelni tylko pytanie taraz takie, po co dawać tawocz czy wazelinę jak można dać silikon który jest do tego przeznaczony ? Zauważcie że większość silników Renault jest fabrycznie składana na silikonie - bez uszczelek.
-
Konrad - Przyjaciel forum
- Posty: 7324
- Dołączył(a): 8 cze 2007, o 14:42
- Lokalizacja: Lędziny
- Pochwały: 3
Z tym że jak składałem na silikonie to mi leciało, a poza tym nieestetycznie wygląda po złożeniu - chyba że tektura była jakaś ruska ale wątpię
Co do tawotu, gdy wyschnie to sklei dosłownie jak klej kartery z uszczelką, sam rozbierałem takie silniki tak więc wiadomość w pierwszej ręki :F
Pod cylindrem zawsze smarowałem tawotem, ale jeden cylinder ma takie jak by nierówności - silikon wtedy dać?
A co do cytatów to w końcu jak robić?
Co do tawotu, gdy wyschnie to sklei dosłownie jak klej kartery z uszczelką, sam rozbierałem takie silniki tak więc wiadomość w pierwszej ręki :F
Konrad napisał(a):Teraz mocujesz głowice (jeżeli jest nowy cylinder i głowica to nie dawaj uszczelki)smarujesz cylinder silikonem/hermetick'iem i wkładasz uszczelkę tak samo robisz z głowicą.Zakładasz głowicę i przykręcasz.
Konrad napisał(a):Dwa że pod głowicę i cylinder nie należy dawać żadnych ale to żadnych uszczelnień typu silikon itp.
Pod cylindrem zawsze smarowałem tawotem, ale jeden cylinder ma takie jak by nierówności - silikon wtedy dać?
A co do cytatów to w końcu jak robić?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Zadaniem tawotu jest zmiękczenie uszczelki aby bardziej uszczelniła kartery.Żaden mechanik z prawdziwego zdarzenia nie używa silikonu do składania silnika chyba że są jakieś poważne skazy na krawędziach karterów a chce ratować silnik.A pod głowicę daje się tylko uszczelkę.Nie róbcie sobie jaj jak ktoś prosi o pomoc może ktoś mu doradzi żeby pod głowicę dał butapren albo krem do mycia rąk.
- dorcia
- MotoManiak
- Posty: 313
- Dołączył(a): 19 sie 2009, o 22:11
- Lokalizacja: Grudziądz. kujawsko-pomorskie
Artur napisał(a):dajesz podkładkę z jednej i drugiej strony smarujesz towotem i składasz, pod głowicę tylko można dać silikon
głowicę w komarze daje się na sucho .... jak dobrze wyczyszczone kartery, to wszystko na tawot można dać aaale sylikon jest szczelniejszy tak mi się zdaje... Ja składam na to co mam, podobno bardzo dobrym sposobem jest składanie na farbę (sam tego jeszcze nie przetestowałem, ale podobno super efekt) no i hermetyk, ale wg. mnie to szybko schnie, i ciężej czyści się kartery... Składałem już na wszystko z wyjątkiem farby...
Artur napisał(a):a komar to ile pojeździ bez rozpoławiania
zależy to głównie od karterów, jak są z tego samego kompletu, i nie mają nierówności, to pole orać nim możesz i tryby nie siądą, a jak masz nie komplety no to możesz normalnie jeździć i co jakiś czas tryby będą siadać.... (przerabiałem tę obcję wiele razy)
- Adamas1
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 1734
- Dołączył(a): 5 lip 2009, o 09:22
- Lokalizacja: okolice Chojnic
- Pojazdy: 2x OGAR 200, OGAR 205, Komar 2350, Delta, rower Goplana 1966
Wymocz go najpierw w nafcie.
Docieranie Pony M1 - przeliczanie wg producenta (w godzinach) - 6h/15h
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
Pasjonat motoryzacji.
Przyjaciele Rometów to także moi przyjaciele!
http://doman30.pl.tl
moja stronka zapraszam
http://nasza-klasa.pl/profile/6129855
Wysyłajcie zaproszenia, jednoczmy się
www.youtube.pl/doman30
Zapraszam do oglądania, komentowania i subskrypcji moich filmów.
-
doman30 - MotoManiak
- Posty: 877
- Dołączył(a): 22 lis 2009, o 14:05
- Lokalizacja: Koszalin
Posty: 47
• Strona 1 z 4 • 1, 2, 3, 4
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 296 gości