[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 72
• Strona 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Niestety nie nadaje to się do założenia. Jeżeli sworzeń będzie się luźno obracał, to momentalnie rozrobi w tłoku gniazdo i znów będzie się wszystko tłukło.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Czyli co robisz z tymi carami?Reklamujesz, czy dokupujesz nowy tłok 40 mm w stacjonarnym sklepie z suwmiarką w ręce?Przypomniało mi się jak kupiłem nowy wał do dwusety i sworzeń nie wchodził w łożysko igiełkowe.Ja jak to majsterr zaraz pilnik w łapy obrobiłem sworzeń.Luz w tłoku miał na boki po złożeniu Ale o dziwo cały sezon przejeździł mimo luzu na sworzniu.I nawet jakoś mocno nie wybiło tłoka na jajko.Ostatnio kupiłem tłoka i myślę, że pochodzi jeszcze na tym wale
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Dziś otrzymałem przesyłkę z tłokiem Meteor:
Tutaj można zobaczyć dokładniejszy numer katalogowy kompletu oraz pojazd od jakiego został zapożyczony:
Zestaw akcesoriów - pierścienie tłokowe, sworzeń, zabezpieczenia:
Porównanie z tłokiem Almot (również 40.00mm). Wewnątrz jest włożony sworzeń łączący oba tłoki, dzięki czemu będzie można porównać wysokości.
Porównanie wagowe z Almotem:
W maksymalnie górnym położeniu tłok lekko wystaje ponad cylinder Almotu:
Ogólnie wygląda fajnie, bardzo podobają mi się wąskie pierścienie, które powinny znacząco zmniejszyć tarcie. Ze względu na bardziej płaskie denko i lekko wystający tłok ponad cylinder myślałem o dopasowaniu komory spalania w głowicy, jednakże...
https://www.youtube.com/watch?v=VoydSYpETUo
Ta sama wada co w Almocie. Sworzniem normalnie mogę obracać za pomocą palca, luźno wchodzi w tłok przy pokojowej temperaturze obu części.
Tutaj można zobaczyć dokładniejszy numer katalogowy kompletu oraz pojazd od jakiego został zapożyczony:
Zestaw akcesoriów - pierścienie tłokowe, sworzeń, zabezpieczenia:
Porównanie z tłokiem Almot (również 40.00mm). Wewnątrz jest włożony sworzeń łączący oba tłoki, dzięki czemu będzie można porównać wysokości.
Porównanie wagowe z Almotem:
W maksymalnie górnym położeniu tłok lekko wystaje ponad cylinder Almotu:
Ogólnie wygląda fajnie, bardzo podobają mi się wąskie pierścienie, które powinny znacząco zmniejszyć tarcie. Ze względu na bardziej płaskie denko i lekko wystający tłok ponad cylinder myślałem o dopasowaniu komory spalania w głowicy, jednakże...
https://www.youtube.com/watch?v=VoydSYpETUo
Ta sama wada co w Almocie. Sworzniem normalnie mogę obracać za pomocą palca, luźno wchodzi w tłok przy pokojowej temperaturze obu części.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Niewiem czy wiesz ale nowe tłoki do mopedów mają właśnie takie pasowanie.A jak chcesz mieć na ciasno to zobacz z innym sworzniem może ten jest za bardzo zebrany i luźno wchodzi.
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
W chińczykach, które mają się rozsypać po okresie gwarancyjnym być może i jest to dobre pasowanie. Tutaj sworzeń ma pracować w tulejce korbowodowej, gdzie m.in. ma dobre smarowanie, a nie w tłoku z miękkiego aluminium. Przecież gdy tłok dostanie temperatury podczas pracy silnika to ten luz będzie jeszcze większy...
Złożyłem reklamacje na Meteora i rozglądam się za czymś innym.
Póki co mam na uwadze ten produkt: https://allegro.pl/oferta/tlok-piaggio- ... 7732758057
Złożyłem reklamacje na Meteora i rozglądam się za czymś innym.
Póki co mam na uwadze ten produkt: https://allegro.pl/oferta/tlok-piaggio- ... 7732758057
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Dostępny wymiar 42mm Da się tak "wielki" tłok zaadopotować do tego silnika ? Oświećcie mnie
-
tombo22 - MotoManiak
- Posty: 315
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
- Pochwały: 6
- Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Widziałem tłoki allmot "60" na czwarty szlif, także napewno się da.
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Co prawda odbiegnę od tematu komara, ale były takie silniki S06 i S 34 o poj. 150.Ludzie je szlifowali na 175, bo była tuleja.Także jak w komarze by starczyło tuleji to można nawet dać tłok 45 mm.
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
tombo22, przy tym większym tłoku 40mm ścianka tulei ma jakieś 1,9mm grubości. Średnica tulei mierzona po jej zewnętrznej stronie to 43,6mm. Gdyby zrobić szlif na 42mm, to jej grubość byłaby mniej więcej taka jak kartka papieru
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
No to nie podejdzie 42 mm.
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Tłok Meteor odesłany, a w jednym z pobliskich sklepów udało się zakupić kompletny tłok firmy Prox. Sprzedawca bardzo je polecał, podobno wiele osób stosuje tłoki tej firmy do crossów i bardzo dobrze się spisują. Po otrzymanym rabacie zapłaciłem za niego 130zł, a więc sporo taniej niż cena internetowa.
Pierścienie tłokowe w miejscu przylgni do cylindra posiadają jakąś srebrną powłokę - ktoś wie co to?
Tłok od wewnątrz posiada napis Prox oraz Made in Japan.
Piasta pod sworzeń ma jakieś niewielkie wyżłobienie:
Rowek pierścienia po montażu do cylindra Almot:
Numer katalogowy:
Tak wyglądają zabezpieczenia - jest jakaś zasada ich montażu? W którą stronę mają być skierowania zakończenia drucików?
I na koniec waga tłoka, jak widać wypada lepiej od Meteora:
Pierścienie tłokowe w miejscu przylgni do cylindra posiadają jakąś srebrną powłokę - ktoś wie co to?
Tłok od wewnątrz posiada napis Prox oraz Made in Japan.
Piasta pod sworzeń ma jakieś niewielkie wyżłobienie:
Rowek pierścienia po montażu do cylindra Almot:
Numer katalogowy:
Tak wyglądają zabezpieczenia - jest jakaś zasada ich montażu? W którą stronę mają być skierowania zakończenia drucików?
I na koniec waga tłoka, jak widać wypada lepiej od Meteora:
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
dieludolfs, Anodowane pierscienie?
Co do wagi to nie wiem czy zaleta ze lekki, ja bym wolal ciezszy, ale najwazniejsze zeby nie puchl
Co do wagi to nie wiem czy zaleta ze lekki, ja bym wolal ciezszy, ale najwazniejsze zeby nie puchl
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
To są zabezpieczenia typu wossner.Te nacięcia na tłoku są do ich demontażu.Ja jak je zakładałem no nie zwracałem uwagi w jakim powinny być położeniu.
Autor postu otrzymał pochwałę
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Romecik2t, nominalny tłok ZMD miał 58 gram, więc Prox jest od niego cięższy o 3 gramy
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
dieludolfs, Aha, to idealnie
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
Posty: 72
• Strona 4 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 248 gości