Marcek, Moto Impex to firma z Solca Kujawskiego, mam do niej jakieś 70km. Zakładałem taki zestaw do bordowego Komara, ale nie miałem okazji jeszcze go testować poza zwykłym odpaleniem silnika.
http://www.motomaniacy.com/viewtopic.ph ... 35#p471552
Dobrze wiedzieć, że są tak żywotne
Nie mniej jednak wczoraj zamówiłem już Almotowski zestaw 60ccm. Jutro powinienem otrzymać paczkę, także zobaczymy co to przyjdzie
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 72
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Tłok pewnie będzie puchł Jak to almot
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
Komar - zestaw tłok cylinder 60ccm Almot - opinia, recenzja
Przesyłka odebrana Myślę, że to dobra okazja, żeby nieco opisać ten zestaw na forum.
Zakupu dokonałem w sklepie gmoto.pl, zamówienie złożyłem w niedziele po północy (w sumie to już poniedziałek...) i we wtorek rano kurier DPD przywiózł do mnie paczkę. (nie, nie jest to reklama, jednak polecam sklep ze względu na podejście do klienta). Za zestaw zapłaciłem 109zł.
Po przecięciu grubej ilości folii bąbelkowej udało mi się dostać do gwoździa programu, którego niestety zastałem zapakowanego w cienką jednorazówkę...
Ogromny minus dla producenta za brak firmowego kartonika.
Kompletność zestawu tak jak w ogłoszeniu, prezentuje się następująco:
- cylinder + tłok + pierścienie 60ccm 40mm;
- sworzeń tłokowy;
- zabezpieczenia sworznia drucikowe;
- uszczelka pod głowicę.
Do kompletnej przekładki brakuje jedynie uszczelki pod cylinder.
Tłok na denku ma wybite logo producenta oraz datę produkcji, mój egzemplarz pochodzi z 3 maja 2018r, a więc w dniu zakupu miał niecałe 7 miesięcy.
Nazwa producenta znajduje się również na cylindrze:
Również tłok od wewnątrz jest odpowiednio oznaczony logo producenta.
Akcesoria bliżej:
Pierścienie tłokowe mają przy zamkach napis "4000" oraz logo Almotu.
Drucikowe zabezpieczenia:
Sworzeń tłokowy o grubszej ściance niż fabryczny oraz SZERSZY (spowodowane jest to większą średnicą tłoka). Do fabrycznego sworznia pasował ściągacz ze szpilki M8, tutaj wchodzi niestety już tylko M6.
Tłok, który po wzięciu w dłoń jest wyraźnie ciężki. Od wewnątrz ma odlany napis z jakiego stopu został wykonany - w tym przypadku jest to AK12 jak w oryginale.
Po ogólnych oględzinach zestaw wydaje się być wykonany naprawdę solidnie, no może poza tłokiem, który jest wręcz aż zbyt solidny W następnym poście postaram się zrobić porównanie z nominalnym zestawem ZMD.
Zakupu dokonałem w sklepie gmoto.pl, zamówienie złożyłem w niedziele po północy (w sumie to już poniedziałek...) i we wtorek rano kurier DPD przywiózł do mnie paczkę. (nie, nie jest to reklama, jednak polecam sklep ze względu na podejście do klienta). Za zestaw zapłaciłem 109zł.
Po przecięciu grubej ilości folii bąbelkowej udało mi się dostać do gwoździa programu, którego niestety zastałem zapakowanego w cienką jednorazówkę...
Ogromny minus dla producenta za brak firmowego kartonika.
Kompletność zestawu tak jak w ogłoszeniu, prezentuje się następująco:
- cylinder + tłok + pierścienie 60ccm 40mm;
- sworzeń tłokowy;
- zabezpieczenia sworznia drucikowe;
- uszczelka pod głowicę.
Do kompletnej przekładki brakuje jedynie uszczelki pod cylinder.
Tłok na denku ma wybite logo producenta oraz datę produkcji, mój egzemplarz pochodzi z 3 maja 2018r, a więc w dniu zakupu miał niecałe 7 miesięcy.
Nazwa producenta znajduje się również na cylindrze:
Również tłok od wewnątrz jest odpowiednio oznaczony logo producenta.
Akcesoria bliżej:
Pierścienie tłokowe mają przy zamkach napis "4000" oraz logo Almotu.
Drucikowe zabezpieczenia:
Sworzeń tłokowy o grubszej ściance niż fabryczny oraz SZERSZY (spowodowane jest to większą średnicą tłoka). Do fabrycznego sworznia pasował ściągacz ze szpilki M8, tutaj wchodzi niestety już tylko M6.
Tłok, który po wzięciu w dłoń jest wyraźnie ciężki. Od wewnątrz ma odlany napis z jakiego stopu został wykonany - w tym przypadku jest to AK12 jak w oryginale.
Po ogólnych oględzinach zestaw wydaje się być wykonany naprawdę solidnie, no może poza tłokiem, który jest wręcz aż zbyt solidny W następnym poście postaram się zrobić porównanie z nominalnym zestawem ZMD.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Jeśli masz dostęp to w miarę precyzyjnej wagi to możesz porównać wagę nowego i starego tłoka razem ze sworzniem Sam jestem ciekawy wyniku
-
tombo22 - MotoManiak
- Posty: 315
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
- Pochwały: 6
- Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2
Porównanie: cylinder tłok ZMD 50ccm vs. Almot 60ccm
Hosting zdjęć po chwilowej awarii wrócił do żywych, więc kontynuujemy temat.
Na stół wleciał nowy zestaw ze starych zapasów produkcji ZMD - cylinder w selekcji NB oraz tłok NC (po lewej) oraz zakupiony Almot 60ccm (po prawej).
Ogólny rzut okiem na tłoki:
Porównanie na boku. Łatwo można zauważyć, że nowy tłok Almot jest krótszy od oryginalnego ZMD oraz nie ma charakterystycznych przetłoczeń w okolicy sworznia i jest w tym miejscu pełny.
Na potwierdzenie, że jest krótszy a nie niższy - przy tym zdjęciu łatwiej jest określić osiowość otworu na sworzeń.
Porównanie wnętrza. Almot ma zdecydowanie grubsze ścianki, nie bez powodu ich tłoki ktoś określił pancerniakami
Z innej perspektywy:
Wyżłobienia na zabezpieczenia sworznia. ZMD ma wąskie, zaokrąglone i dosyć płytkie.
W Almocie wyglądają solidniej - szersze, głębsze i mam wrażenie, że płaskie. Rozmyślam, czy zamiast drucikowych zabezpieczeń lepszym rozwiązaniem nie byłby tutaj pierścień segera.
I lecimy z wagą. ZMD 58 gram.
Almot 86 gram.
Po wzięciu w dłoń różnica w wadze jest zauważalnie wyczuwalna.
Rzućmy teraz okiem na gładź cylindra. Tak to wyglądało na cylindrze wykonym w Nowej Dębie:
I współczesny zamiennik.
Ujęcie od strony wydechu. Jak widać Almot ma w tym miejscu paskudny, gruby odlew przy żeberkach, w ZMD wygląda dużo lepiej. Różnicę można zauważyć również na wypustce pod głowicę - ZMD ma niską ale krzywą, Almot natomiast wysoką ale prostą.
ZMD:
Almot:
Mimo wyższej wypustki pod głowicą, wysokość robocza jest taka sama - można to zweryfikować chociażby po ustawieniu cylindrów "do góry nogami" - przylgnie pod kartery znajdują się na tej samej wysokości.
Kanały płuczące - w Almocie (po prawiej) są zauważalnie większe.
ZMD:
Almot:
Średnice kanałów wydechowych są raczej takie same, podczas pomiarów suwmiarką w ZMD wyszły o 3/10mm mniejsze niż w Almocie.
ZMD:
Almot:
Tłok ZMD NC w cylindrze Almot 60ccm.
Szpara jest tak duża, że bez problemu można włożyć kluczyk zamykania drzwi od malucha
W następnym poście postaram się jeszcze zrobić porównanie kilku różnych tłoków.
Na stół wleciał nowy zestaw ze starych zapasów produkcji ZMD - cylinder w selekcji NB oraz tłok NC (po lewej) oraz zakupiony Almot 60ccm (po prawej).
Ogólny rzut okiem na tłoki:
Porównanie na boku. Łatwo można zauważyć, że nowy tłok Almot jest krótszy od oryginalnego ZMD oraz nie ma charakterystycznych przetłoczeń w okolicy sworznia i jest w tym miejscu pełny.
Na potwierdzenie, że jest krótszy a nie niższy - przy tym zdjęciu łatwiej jest określić osiowość otworu na sworzeń.
Porównanie wnętrza. Almot ma zdecydowanie grubsze ścianki, nie bez powodu ich tłoki ktoś określił pancerniakami
Z innej perspektywy:
Wyżłobienia na zabezpieczenia sworznia. ZMD ma wąskie, zaokrąglone i dosyć płytkie.
W Almocie wyglądają solidniej - szersze, głębsze i mam wrażenie, że płaskie. Rozmyślam, czy zamiast drucikowych zabezpieczeń lepszym rozwiązaniem nie byłby tutaj pierścień segera.
I lecimy z wagą. ZMD 58 gram.
Almot 86 gram.
Po wzięciu w dłoń różnica w wadze jest zauważalnie wyczuwalna.
Rzućmy teraz okiem na gładź cylindra. Tak to wyglądało na cylindrze wykonym w Nowej Dębie:
I współczesny zamiennik.
Ujęcie od strony wydechu. Jak widać Almot ma w tym miejscu paskudny, gruby odlew przy żeberkach, w ZMD wygląda dużo lepiej. Różnicę można zauważyć również na wypustce pod głowicę - ZMD ma niską ale krzywą, Almot natomiast wysoką ale prostą.
ZMD:
Almot:
Mimo wyższej wypustki pod głowicą, wysokość robocza jest taka sama - można to zweryfikować chociażby po ustawieniu cylindrów "do góry nogami" - przylgnie pod kartery znajdują się na tej samej wysokości.
Kanały płuczące - w Almocie (po prawiej) są zauważalnie większe.
ZMD:
Almot:
Średnice kanałów wydechowych są raczej takie same, podczas pomiarów suwmiarką w ZMD wyszły o 3/10mm mniejsze niż w Almocie.
ZMD:
Almot:
Tłok ZMD NC w cylindrze Almot 60ccm.
Szpara jest tak duża, że bez problemu można włożyć kluczyk zamykania drzwi od malucha
W następnym poście postaram się jeszcze zrobić porównanie kilku różnych tłoków.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Niby wszystko ładnie pięknie ale jak kupiłem zestaw almotu do simka to było pudełko.Kiedyś jak oglądałem na filmie almotowski cylek od rometa z tłokiem to na tłoku były oznaczenia takie same jak na tłokach zmd.
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Lichy trochę ten cylinder, ale chodzić powinno działać.Ja jak remontuję takie silniki na zamówienie, to idzie ustawić niskie obroty, ma to nawet moc tylko ten nieszczęśliwy odlew
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
dieludolfs, dobra robota
Co do samej wagi tloka to przy tak malej mocy moze i bedzie sie wkrecac wyraznie wolniej ale ciezszy tlok powinien dac odrobinke wiecej Nm w teorii, takze powinien elastyczniej sie zbierac.
Tam widac na plukach w tulei próg? Katy wpadania mieszanki te same co zmd?
Co do samej wagi tloka to przy tak malej mocy moze i bedzie sie wkrecac wyraznie wolniej ale ciezszy tlok powinien dac odrobinke wiecej Nm w teorii, takze powinien elastyczniej sie zbierac.
Tam widac na plukach w tulei próg? Katy wpadania mieszanki te same co zmd?
-
Romecik2t - #mod
- Posty: 11089
- Dołączył(a): 27 lut 2009, o 18:01
- Pochwały: 45
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
almociarz napisał(a):Lichy trochę ten cylinder, ale chodzić powinno działać.
Osobiście nie mam do niego zastrzeżeń. Technicznie wygląda nawet lepiej niż ZMD, a do tego bardzo dobrze jest spasowany z tłokiem. Jak do tej pory efekt psuje jedynie brzydki odlew od strony wydechu i wysoka wypustka pod głowice, co może skutkować dużą szparą między ostatnim żeberkiem cylindra a podstawą głowicy.
Romecik2t napisał(a):Co do samej wagi tloka to przy tak malej mocy moze i bedzie sie wkrecac wyraznie wolniej ale ciezszy tlok powinien dac odrobinke wiecej Nm w teorii, takze powinien elastyczniej sie zbierac.
Jeżeli cięższy tłok będzie negatywnie wpływał jedynie na wkręcanie się na obroty, to jestem w stanie to przeboleć. S-38 nigdy nie był silnikiem wysokoobrotowym
Romecik2t napisał(a):Tam widac na plukach w tulei próg?
Jest minimalny, ale na pewno nie większy niż w cylindrze ZMD. Ogólnie kanały są spasowane całkiem nieźle.
Romecik2t napisał(a):Katy wpadania mieszanki te same co zmd?
Musiałbym pomierzyć wysokości okien. Tłok od fabrycznego jak widać jest minimalnie krótszy, więc z pewnością to też coś zmienia w czasie otwarcia okien
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Profesjonalne porównanie Zawsze byłem ciekawy czy w przypadku remontu silnika bardziej opłaca się szlifować org. cylinder czy lepiej kupić taki zestaw i mieć spokój
-
tombo22 - MotoManiak
- Posty: 315
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
- Pochwały: 6
- Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
tombo22, niebawem będę chciał założyć ten zestaw do silnika i zobaczyć jak to mniej więcej chodzi. Na ten moment wygląda obiecująco
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Te nadlewy itp to nie problem.Zawsze trzeba poprawiać fabrykę
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Romecik2t napisał(a):Co do samej wagi tloka to przy tak malej mocy moze i bedzie sie wkrecac wyraznie wolniej ale ciezszy tlok powinien dac odrobinke wiecej Nm w teorii, takze powinien elastyczniej sie zbierac.
A wyważenie układu korbowegi?
-
Tomek - #mod
- Posty: 8664
- Dołączył(a): 28 lut 2008, o 20:08
- Lokalizacja: Dirksland, NL
- Pochwały: 75
- Pojazdy: Trzy francuzy i inne gruzy :F
Re: [S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Tomek napisał(a):Romecik2t napisał(a):Co do samej wagi tloka to przy tak malej mocy moze i bedzie sie wkrecac wyraznie wolniej ale ciezszy tlok powinien dac odrobinke wiecej Nm w teorii, takze powinien elastyczniej sie zbierac.
A wyważenie układu korbowegi?
Teraz sezon wymiany opon i wyważania felg to zawsze można dorzucić parę gramów co by silnikiem nie tłukło
-
tombo22 - MotoManiak
- Posty: 315
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 18:34
- Pochwały: 6
- Pojazdy: Jawa TS 350 638.1 Passerati B6 140HP Romet Ogar 200x2
[S38] Współczesne zestawy Tłok/Cylinder
Jeszcze taka mała uwaga odnośnie tłoków Almot - dla porównania R1 i 60ccm (40mm).
Ścianki wewnętrzne tłoków mają identyczny rozmiar:
Im większy rozmiar (szlif), tym tłok będzie miał nadlane więcej materiału i będzie cięższy, dlatego też uważam, że nominalny zestaw 50ccm powinien być dużo bardziej zbliżony do oryginału
Ścianki wewnętrzne tłoków mają identyczny rozmiar:
Im większy rozmiar (szlif), tym tłok będzie miał nadlane więcej materiału i będzie cięższy, dlatego też uważam, że nominalny zestaw 50ccm powinien być dużo bardziej zbliżony do oryginału
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Posty: 72
• Strona 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 224 gości