[komar 2350]Problem ze zmianą biegów w manetce
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 4
• Strona 1 z 1
[komar 2350]Problem ze zmianą biegów w manetce
Witam. Dostałem od teścia takie cudo jak rzeczony komarek. Właśnie go remontuje, ale mam problem z wrzucenie 1 biegu na manetce. Zdjalem z silnika linkę i nadal nie mogę wrzucić 1 biegu bo aż sił brakuje. Czy to jest wina linki czy manetki? Komar stał ponad 15 lat. Dodam że 0 i 2 nie ma żadnego oporu.
- Babcia102
- MotoManiak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13 kwi 2020, o 19:23
[komar 2350]Problem ze zmianą biegów w manetce
Zmieniacz biegów w tym silniku jest tak skonstruowany, że wewnątrz silnika znajduje się sprężyna, która pcha wodzik w stronę drugiego biegu. Żeby wbić jedynkę trzeba użyć najwięcej siły, ponieważ trzeba pokonać opór tej sprężyny (po wrzuceniu jedynki jest ona wtedy najbardziej ściśnięta). Generalnie w sprawnym motorowerze włączanie pierwszego biegu nie powinno być tak bardzo uciążliwe jak to opisujesz. Jeżeli linka od zmiany biegów nie posiada żadnych zadziorów to zacznij od jej porządnego posmarowania - szczególnie w miejscu gdzie jej prowadzenie jest zagięte, czyli kolanko przy manetce. Powinno pomóc
EDIT:
Dopiero doczytałem, że po odpięciu linki manetka nadal nie chce wskoczyć w pozycje jedynki
Od spodu korpusu manetki powinna być wkręcona taka śruba z kulką, odpowiada ona za docisk manetki. Spróbuj lekko ją poluzować.
EDIT:
Dopiero doczytałem, że po odpięciu linki manetka nadal nie chce wskoczyć w pozycje jedynki
Od spodu korpusu manetki powinna być wkręcona taka śruba z kulką, odpowiada ona za docisk manetki. Spróbuj lekko ją poluzować.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
[komar 2350]Problem ze zmianą biegów w manetce
Dzięki za pomoc. Godzina rozebranej manetki w wd40 rozwiązała problem. A czy to normalne, że przy włączonym silniku na luzie sam chce się zmienić na 2 bieg trochę trzeszczy, a ciężko ko trzymać manetke i regulować gaźnik.
- Babcia102
- MotoManiak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13 kwi 2020, o 19:23
[komar 2350]Problem ze zmianą biegów w manetce
Babcia102 napisał(a):A czy to normalne, że przy włączonym silniku na luzie sam chce się zmienić na 2 bieg
Nie - to nie jest normalne. Po pierwsze zobacz, czy lewa klamka jest oryginalna z takim ząbkiem blokującym:
Jeżeli klamka jest właściwa to spróbuj lekko odgiąć ząbki w korpusie do strony zewnętrznej:
Zmiana biegów ma być możliwa dopiero po wciśnięciu sprzęgła i zwolnieniu blokady.
Jeżeli mimo ustawionej pozycji "0" na manetce dalej słychać zgrzyt drugiego biegu, to trzeba lekko naciągnąć linkę zmiany biegów.
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 268 gości