Hej!!!
Mam tym razem 2 pytania co do Enduro na jakim pojadę na karcie motorowerowej:.
1. Jak i czy w ogóle można tak podrasować motor o pojemności 50cm3 - Enduro na jakieś 80cm3. A ile będzie miał taki motorek po MaX tuningu, lecz po takim gdzie w razie kontroli będą mi mogli Gó*** zrobić?
2.Na jakim paliwie jeżdżą takie Enduro? Słyszałem, że na mieszance :
I czy są takie małe CZTEROSUWY : - takie na których pojade na normalnej benzynie w dłuższe trasy : Toż karnistra z mieszanką nie będę woził
Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję :lol: :lol:
CZY MOGĘ I NA CZYM TO JEŹDZI???
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Odpowiedź na pytanie 1:
Nie da się przerobić 50ccm na 80, w silniku simsonowskim z trudem dało się wcisnąć 70ccm i to jest naprawdę max.Możesz się pokusić o zarejestrowanie 80ccm jako 50ccm , musisz mieć znajomego diagnostę, lub najłatwiej jest kupić za granicą i przy tłumaczeniu papierów wpisać 50ccm zamiast 80ccm, w wielu przypadkach (niemal wszystkich) udaje się to zrobić.
Odpowiedź na pytanie 2:
Są i czterosuwy i dwusuwy. Jeśli chodzi o małe pojemności to "wygrywa" dwusuw dając przy tej samej pojemności większy moment obrotowy i nieco większą moc.99% dzisiejszych dwusuwów, ma smarowanie dozownikowe.Czyli do baku lejesz czystą benzynę bez oleju, a olej lejesz do specjalnego niewielkiego zbiorniczka, skąd silnik sam sobie go pobiera.W motocyklach enduro czy crosowych takie smarowanie jest już normą od dawna , wprowadzono je do takich motocykli, zanim jeszcze wszedł ten system w normalnych "szosowych". Nie sądze żebyś wybrał się tym swoim mini-enduro w tak długą trasę żeby ci tego oleju w zbiorniczku zbrakło , wystarczy że sobie przed wyjazdem dolejesz oleju.Tak w ogóle to enduro na dłuższe trasy się średnio nadaje - jest po prostu niezbyt wygodne - wiem z autopsji.
Pozdro
Nie da się przerobić 50ccm na 80, w silniku simsonowskim z trudem dało się wcisnąć 70ccm i to jest naprawdę max.Możesz się pokusić o zarejestrowanie 80ccm jako 50ccm , musisz mieć znajomego diagnostę, lub najłatwiej jest kupić za granicą i przy tłumaczeniu papierów wpisać 50ccm zamiast 80ccm, w wielu przypadkach (niemal wszystkich) udaje się to zrobić.
Odpowiedź na pytanie 2:
Są i czterosuwy i dwusuwy. Jeśli chodzi o małe pojemności to "wygrywa" dwusuw dając przy tej samej pojemności większy moment obrotowy i nieco większą moc.99% dzisiejszych dwusuwów, ma smarowanie dozownikowe.Czyli do baku lejesz czystą benzynę bez oleju, a olej lejesz do specjalnego niewielkiego zbiorniczka, skąd silnik sam sobie go pobiera.W motocyklach enduro czy crosowych takie smarowanie jest już normą od dawna , wprowadzono je do takich motocykli, zanim jeszcze wszedł ten system w normalnych "szosowych". Nie sądze żebyś wybrał się tym swoim mini-enduro w tak długą trasę żeby ci tego oleju w zbiorniczku zbrakło , wystarczy że sobie przed wyjazdem dolejesz oleju.Tak w ogóle to enduro na dłuższe trasy się średnio nadaje - jest po prostu niezbyt wygodne - wiem z autopsji.
Pozdro
hej ho ! Pająk Leon ciągle sro !!
- Adamo
- MotoManiak
- Posty: 743
- Dołączył(a): 7 kwi 2007, o 21:45
- Lokalizacja: Słupsk
Odp.na pytanie 1. Jak masz ochotę i kasę to oczywiście można wsadzić cylinder o większej pojemności i zwiększyć osiągoi motorku ale kosztem żywotności silnika.
2.Enduro jeżdżą na zwykkłym paliwie,jeśli jest to 2T(dwusów)to do paliwa dolewa się oleju w odpowiednim stosunku.Czrerosówy również są o takiej małej pojemności i do nich lejesz tylko czystą bęzynę(takie silniki są np.w skuterach ale bywają także dwusówy które jak dal mnie są lepsze).
2.Enduro jeżdżą na zwykkłym paliwie,jeśli jest to 2T(dwusów)to do paliwa dolewa się oleju w odpowiednim stosunku.Czrerosówy również są o takiej małej pojemności i do nich lejesz tylko czystą bęzynę(takie silniki są np.w skuterach ale bywają także dwusówy które jak dal mnie są lepsze).
-
Koner - MotoManiak
- Posty: 8304
- Dołączył(a): 24 mar 2007, o 23:15
- Lokalizacja: Legionowo
e a skąd wiecie ze chodzi mu akurat o simosna enduro :lol:
przecież jest wiele innych enduraków które bez problemu mozna przerabiać na wieksze pojemności
przecież jest wiele innych enduraków które bez problemu mozna przerabiać na wieksze pojemności
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 435 gości