Ostatnio w mojej Motorynce wykonałem pewną modyfikację - rozwierciłem gaźnik (GM12F). Chciałbym pokazać wam jak to zrobić. A więc przejdźmy do rzeczy.
Potrzebne:
- wiertło 13,5 mm ( przypadku rozwiercania gaźnika do 14 mm)
- kamień szlifierski o kształcie stożka o średnicy 14 mm (w przypadku rozwiercania gaźnika do 14 mm)
- śruba M6
- młoteczek
- pasta polerska (niekoniecznie)
- benzyna ekstrakcyjna
- igła
- kawałek szmatki
Na początku musimy rozebrać gaźnik. Rozbieramy go ale nie wykręcamy dyszy głównej. Nie będę sie zbytnio rozpisywał, bowiem istnieje już tutorial o rozbieraniu tego gaźnika. Oto link:
viewtopic.php?t=745
Gdy już rozebraliśmy gaźnik, trzeba wybić rozylacz, ponieważ podczas rozwiercania gardzieli możemy go uszkodzić Robimy to poprzez przyłożenie do dyszy śrubki M6 i lekkie uderzenie w tą śrubkę młoteczkiem.
[img][570:500]http://images32.fotosik.pl/291/6f1a9859aae5718b.jpg[/img]
[img][570:500]http://images28.fotosik.pl/233/2115b52feef936eb.jpg[/img]
Pukamy, pukamy i rozpylacz powoli wychodzi.
[img][570:500]http://images27.fotosik.pl/231/6891a08763d0ed9a.jpg[/img]
I oto wybity rozpylacz:
[img][570:500]http://images34.fotosik.pl/291/f36bc04d427d3e97.jpg[/img]
Gdy już wybiliśmy rozpylacz bierzemy się za rozwiercenia gaźnika. Najpierw robimy to wiertłem o średnicy 13,5 mm.
Gdy już przetoczyliśmy gardziel wiertłem należy rozwiercić go kamieniem szlifierskim o kształcie stożka (ten po prawej stronie na zdjęciu), aby nie pozostały tam żadne rysy itd.
[img][570:500]http://images27.fotosik.pl/232/1d60b23706d7deb6.jpg[/img]
Po tych zabiegach dziurka w gardzieli (przez którą podczas naciśnięcia pompki wtryskiwane jest paliwo) może być zatkana opiłkami, które powstały przy procesie rozwiercania Należy tą dziurkę przeczyścić igłą.
[img][570:500]http://images31.fotosik.pl/291/92d75cb03ddf5099.jpg[/img]
Teraz trzeba gaźnik umyć w benzynie ekstrakcyjnej, ponieważ mogły zostać w nim opiłki.
Warto by było (aby gardziel była gładka) wypolerować ja pastą polerską Nakładamy pastę polerską na gardziel i kręcimy szmatką okrężnymi ruchami aby zlikwidować rysy.
Do rozwierconego gaźnika trzeba zastosować dysze o większym przelocie. Dysze o większym przelocie ma gaźnik GM13F, więc możemy zastosować dysze od tego gaźnika. Możemy też zostawić oryginalne dysze i zapinkę iglicy ustawić na najniższym rowku (najbogatsza mieszanka).
A oto mój rozwiercony gaźnik
[img][570:500]http://images27.fotosik.pl/231/5b67ca4d65709d8a.jpg[/img]
Pamiętajcie, że gdy rozwiercamy gaźnik należy rozwiercić również króciec cylindra, choć nowe cylindry od razu mają większą średnicę króćca
Uwaga!
Nigdy nie próbujcie rozwiercać rozpylacza!
Tekst napisany wyłącznie dla www.motomaniacy.com! Kopiowanie bez zgody autora surowo zabronione!
Rozwiercanie gaźnika GM12F, GM12F1 i pochodnych.
Regulamin działu
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Materiały umieszczone w tym dziale są w pełni autorstwa użytkowników forum MotoManiacy.com. Toteż są chronione prawem autorskim. Kopiowanie bądź rozpowszechnianie tych materiałów na innych stronach bez zgody ich autorów jest zabronione. Złamanie tej zasady będzie równoznaczne z popełnieniem plagiatu a to już jest wykroczenie zagrożone pozbawieniem wolności do lat dwóch, bądź karą grzywny. (Prawo Autorskie i Prasowe, rozdz. 14., art. 115)
Posty: 34
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Rozwiercanie gaźnika GM12F, GM12F1 i pochodnych.
Ostatnio edytowano 21 cze 2008, o 16:44 przez parcelak, łącznie edytowano 3 razy
-
parcelak - MotoManiak
- Posty: 2696
- Dołączył(a): 2 sty 2008, o 17:58
- Lokalizacja: Górzno kol.
parcelak zapomniałeś dodać, ze rozwiercając gaźnik, przydało by się rozwiercić króciec cylindra, bo co Ci po tym, ze rozwiercisz gaźnik, a nie rozwiercisz cylka Tylko, ze rozwiercanie cylka, jest niebezpieczne, bo coś może trzasnąć
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
Pitucha napisał(a):parcelak zapomniałeś dodać, ze rozwiercając gaźnik, przydało by się rozwiercić króciec cylindra, bo co Ci po tym, ze rozwiercisz gaźnik, a nie rozwiercisz cylka Tylko, ze rozwiercanie cylka, jest niebezpieczne, bo coś może trzasnąć
no to to przeciez jest na logike .Wiadomo ze oczywiste.
A co do temacika to ładnie oraz co najwazniejsze dosc prosto opisane co i jak ,krok po kroku wiec nie powinno byc niezrozumiałem (no wdł mnie napewno)
pozdro
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
enduras napisał(a):no to to przeciez jest na logike .Wiadomo ze oczywiste.
Dla nas tak, ale nie dla osób początkujących
Prawo jazdy kat. A - 11.09.2012, kat. B - 27.04.2012
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
- Pitucha
- *supporting
- Posty: 2522
- Dołączył(a): 2 lis 2007, o 12:23
- Lokalizacja: Okolice Lublina
- Pochwały: 2
- Pojazdy: Peugeot 406 2.0 HDI 90KM
-
Adi.G. - Zwycięzca konkursu
- Posty: 5172
- Dołączył(a): 21 mar 2007, o 15:22
- Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
- Pochwały: 1
- Pojazdy: GSF650N TS150 MR232 50M2
Dobrze, że napisałeś, aby wyjąć rozpylacz
Ja też myślę nad rozwierceniem mojego, ale zastanawiam się, o ile wzrośnie spalanie. Jakbyś mógł to napisz o ile wzrosło spalanie u Ciebie i ile spalał ( bo w moim wykonaniu Komar spala 3,5/100 )
Ja też myślę nad rozwierceniem mojego, ale zastanawiam się, o ile wzrośnie spalanie. Jakbyś mógł to napisz o ile wzrosło spalanie u Ciebie i ile spalał ( bo w moim wykonaniu Komar spala 3,5/100 )
-
kleszczyk - MotoManiak
- Posty: 717
- Dołączył(a): 23 lis 2007, o 22:14
- Lokalizacja: Chorzenice / Częstochowa
Posty: 34
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 189 gości