Mam z tym samochodem już od dłuższego czasu problemy ponieważ dość często dolewam mu oleju średnio raz na 1-1,5 miesiąca ale to nic Ostatnio przy dolewaniu na wlewie oleju zauważyłem, że osadza mi się tam coś co przypomina tak jakby "masło orzechowe" jest to olej silnikowy Przedtem dość dużo brał oleju, na miarce było po niżej minimum to uzupełniłem prawie do maks i za jakiś czas znowu były za mało Teraz jest tak po ostatnim uzupełnieniu oleju okazuje się, że jest go znacznie więcej niż gdy go uzupełniałem oraz olej na bagnecie jest starsznie wodnisty Podejrzewam, że ciągnie płyn chłodniczy do silnika, auto jest dość już stare z '98 i ma już nalatane 180 tys bez większych napraw Jest to samochód mojej mamy i dojeżdża ona do pracy robiąc nim dziennie około 60-70 km, była z tym u mechanika to jej powiedział, że to "masło" to normalne bo olej się tak ścina gdy jest zimno A to ciekawe gdyż ostatnio to wytarłem szmatką i dziś sprawdzam i znowu jest to samo:/ Sprawdzałem u siebie oraz w aucie dziadka i nic się takiego nie dzieje takiego podobnego z olejem a lejemy tańszy
I tu mam pytanie, co się może stać jak się będzie tak dalej jeździć Mechanik nie chce się tego podjąć mówiąc, że to jest normalne
Fiesta IV "masło" zamiast oleju...
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Fiesta IV "masło" zamiast oleju...
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
-
Bartezz - MotoManiak
- Posty: 1049
- Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
- Lokalizacja: Porąbka
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175
Fiesta IV "masło" zamiast oleju...
Bartezz, mogę cię tylko uspokoić, takie rzeczy się dzieją w takich silnikach, naprawa nie powinna być droga, także powstrzymaj emocje i oddaj auto komuś kto się na tym zna. Skąd te emocje to tylko maszyna i ma prawo nawalić.
Moje maszyny:
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
viewtopic.php?t=5665&start=0
viewtopic.php?t=6897&start=0
NAM MOTOMANIAKOM PŁYNIE W ŻYŁACH BENZYNA.
-
Artur - MotoManiak
- Posty: 4110
- Dołączył(a): 25 gru 2007, o 14:33
- Lokalizacja: Lubin
Fiesta IV "masło" zamiast oleju...
Nie zauważyłeś, żeby kopcił na niebiesko?
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
- Stachu.G
- MotoManiak
- Posty: 1036
- Dołączył(a): 20 sty 2011, o 13:57
- Lokalizacja: Podkarpackie
- Pochwały: 42
- Pojazdy: Romet Chart 210 70cmm
Fiesta IV "masło" zamiast oleju...
Kopci na czarno jak się rusza i da po gazie Płyn chłodniczy też ubywa więc to pewnie będzie uszczelka pod głowicą Oleju też już dość trochę bierze bo dość często go dolewam, silnik ma przejechane ponad 180 tys i już powoli dobija do 200 tys więc już taki młody to nie jest Przy silniku nic nie było robione już od bardzo bardzo dawna ale jeszcze jakoś jedzie
Jest:
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
Scirocco GT '87
Golf I '75 3d 1,1+lpg
Motorynka Pony m301 '87 - od niej się wszystko zaczeło
Były:
Polonez 1.5GLE '94
Golf I '80 5d 1.5d
Golf I '79 1,6d - sprzedany
Golf I '83 1,6GTI - rozbity
Golf I '77 1,1 - poszedł na żyletki
Golf II '90 1,3+lpg
-
Bartezz - MotoManiak
- Posty: 1049
- Dołączył(a): 5 lut 2008, o 17:53
- Lokalizacja: Porąbka
- Pochwały: 4
- Pojazdy: Scirocco GT, Golf I, Motorynka Pony 301, CZ 175
Fiesta IV "masło" zamiast oleju...
Bartezz napisał(a):Podejrzewam, że ciągnie płyn chłodniczy do silnika,
Podejrzenie słuszne Teraz tylko wymień uszczelkę pod głowicą, wymień olej i powinno wszystko wrócić do normy.
-
Łukasz. - @admin
- Posty: 4771
- Dołączył(a): 7 mar 2008, o 20:20
- Lokalizacja: WLKP -> PWL
- Pochwały: 13
- Pojazdy: Renault megane phI classic '97, MZ etz 150 '87
Fiesta IV "masło" zamiast oleju...
Bartezz] Mechanik nie chce się tego podjąć mówiąc, że to jest normalne [/quote]
[quote="Bartezz napisał(a):Mam z tym samochodem już od dłuższego czasu problemy ponieważ dość często dolewam mu oleju średnio raz na 1-1,5 miesiąca ale to nic
Jak dla mnie to raczej nie normalne.
-
magneto - MotoManiak
- Posty: 1061
- Dołączył(a): 20 mar 2008, o 12:52
- Lokalizacja: Wola
- Pochwały: 2
Fiesta IV "masło" zamiast oleju...
jak masło pod korkiem i pokrywą zaworową, to ewidentny przeciek płynu do oleju silnikowego.
Więc mogę potwierdzić diagnozę kolegów, uszelka pod głowicą.
Co mogę podpowiedzieć?
Nim rozbierzesz, zmierz ciśnienia na cylindrach. Jeśli jest widoczny spadek kompresji, to poświęć więcej czasu i zerwij też miskę, zmień pierścienie oraz sprawdź jak progi.
Nie zapominaj o wymianie uszczelniaczy w głowicy, oraz sprawdzenia przylgni zaworów.
Podpowiem, że częsci typu - pierścienie, uszczelka pod głowicę, uszczelniacze zaworów - bierz oryginalne albo z najwyższej półki. Nie warto na tym oszczędzać.
No i można też pomyśleć nad splanowaniem głowicy, ale nie koniecznie - zależy od przylgni
Więc mogę potwierdzić diagnozę kolegów, uszelka pod głowicą.
Co mogę podpowiedzieć?
Nim rozbierzesz, zmierz ciśnienia na cylindrach. Jeśli jest widoczny spadek kompresji, to poświęć więcej czasu i zerwij też miskę, zmień pierścienie oraz sprawdź jak progi.
Nie zapominaj o wymianie uszczelniaczy w głowicy, oraz sprawdzenia przylgni zaworów.
Podpowiem, że częsci typu - pierścienie, uszczelka pod głowicę, uszczelniacze zaworów - bierz oryginalne albo z najwyższej półki. Nie warto na tym oszczędzać.
No i można też pomyśleć nad splanowaniem głowicy, ale nie koniecznie - zależy od przylgni
- Mateusz
- Zwycięzca konkursu
- Posty: 3683
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 19:46
- Lokalizacja: WM 6668A
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 279 gości