audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 38
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.
Z przodu szczeliny możesz wyrównać dopasowując na nowo błotniki na mocowaniach, popuść lekko śrubki i dopasuj. Jak by dalej była lipa to będziesz musiał trochę pobawić się maską, tam też jest pewna tolerancja.
-
Konik - MotoManiak
- Posty: 5415
- Dołączył(a): 9 kwi 2007, o 08:34
- Pojazdy: Jawa 50, WSK 125 M06-Z, Octavia RS, Honda Civic VI 5D MB2 97'
audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.
Ja mam z kolei inne pytanie. Czy jesteś zadowolony z tego auta bo mam zamiar kupić Audi 1.9 A3 lub A4.
- h.michael
- MotoManiak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 1 paź 2013, o 10:47
audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.
zadowolony to mało powiedziane
powiem Ci tak audi a4 to jest to samo co vw passat b5 (miałem poprzednio właśnie b5)
dlatego też wybrałem a3
zarówno audi a4 jak i passat b5 mają w sobie wielowahaczowe aluminiowe zawieszenie oraz silnik ustawiony rorządem do przodu (oba te elementy wymieniałem w moim poprzednim aucie jakim właśnie było b5 i wiem ile to kosztowało, pech chciał że jakiś czas temu miałem wypadek i passek został sprzedany) zacząłem się rozglądać za autem które tych wad nie ma i jest nią właśnie a3 ma zwykłe zawieszenie oraz rozrząd bokiem
szukaj wersji tylko i wyłącznie 90KM lub 110KM i tu również zwracam twoją uwage, 1.9tdi w wersji 110KM ma turbinę ze zmienną geometrią łopatek, czyli w skrócie jak się dba tak się ma ale w razie wymiany (regeneracja jest mało opłacalna) też trzepie po kieszeni
jeśli chodzi o przyśpieszenie hmm no cóż w wersji 110KM jest na pewno lepsze ale ja jakoś nie narzekam
ja właśnie szukałem 110KM w 5-ciu drzwiach, w full opcji, jednak o taką jest naprawde ciężko, za swoją dałem 9500 jednak jest to bardzo uboga wersja
powiem Ci tak audi a4 to jest to samo co vw passat b5 (miałem poprzednio właśnie b5)
dlatego też wybrałem a3
zarówno audi a4 jak i passat b5 mają w sobie wielowahaczowe aluminiowe zawieszenie oraz silnik ustawiony rorządem do przodu (oba te elementy wymieniałem w moim poprzednim aucie jakim właśnie było b5 i wiem ile to kosztowało, pech chciał że jakiś czas temu miałem wypadek i passek został sprzedany) zacząłem się rozglądać za autem które tych wad nie ma i jest nią właśnie a3 ma zwykłe zawieszenie oraz rozrząd bokiem
szukaj wersji tylko i wyłącznie 90KM lub 110KM i tu również zwracam twoją uwage, 1.9tdi w wersji 110KM ma turbinę ze zmienną geometrią łopatek, czyli w skrócie jak się dba tak się ma ale w razie wymiany (regeneracja jest mało opłacalna) też trzepie po kieszeni
jeśli chodzi o przyśpieszenie hmm no cóż w wersji 110KM jest na pewno lepsze ale ja jakoś nie narzekam
ja właśnie szukałem 110KM w 5-ciu drzwiach, w full opcji, jednak o taką jest naprawde ciężko, za swoją dałem 9500 jednak jest to bardzo uboga wersja
-
sssTOMEKsss - MotoManiak
- Posty: 1599
- Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
- Lokalizacja: Chocz
- Pochwały: 5
audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.
Też miałem zakupić Audi A4 B5 po lifcie z silnikiem AFN (1.9TDI 110KM). Podobno bardzo udana konstrukcja, tani rozrząd (o ile się go wymienia we własnym zakresie), niskie spalanie, a turbina ze zmienną geometrią to raczej zaleta tego silnika. W przypadku zapieczenia "łopatek" można samemu rozebrać i je wyczyścić (na youtube jest nawet videotutorial).
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.
dieludolfs, w przypadku zapieczenia może i owszem a co gdy turbo zaczyna przeładowywać? wtedy już lipa, zależy na jaką się trafi
-
sssTOMEKsss - MotoManiak
- Posty: 1599
- Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
- Lokalizacja: Chocz
- Pochwały: 5
audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.
Turbina może przeładowywać również wtedy, gdy zapieką się łopatki
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.
Regeneracja jest na pewno bardziej opłacalna (ok 1000zł) niż kupno nowej (7000)
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.
adrian, skąd ty te ceny wytrzasnąłeś?
-
sssTOMEKsss - MotoManiak
- Posty: 1599
- Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
- Lokalizacja: Chocz
- Pochwały: 5
audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.
Takie są u nas ceny regeneracja dmuchawki audi 2,5 V6, 960zł, a z cena nowej przesadziłem co prawda ale za nową turbinę do tego samego auta (nie oryginalna) 3200zł wiec i tak się opłaca.
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.
my tu mówimy o silniku 1.9tdi 90KM i 110KM, nowe turbo kosztuje ok 700zł z tego co widze
-
sssTOMEKsss - MotoManiak
- Posty: 1599
- Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
- Lokalizacja: Chocz
- Pochwały: 5
audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.
sssTOMEKsss napisał(a):nowe turbo kosztuje ok 700zł
700zł kosztuje kupno regenerowanej turbiny po zdaniu starej
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.
sssTOMEKsss napisał(a):my tu mówimy o silniku 1.9tdi 90KM i 110KM, nowe turbo kosztuje ok 700zł z tego co widze
jak kupisz NOWĄ turbinke do tego silnika za 700zł daje ci za nią 2 razy tyle
For those about to rock, we salute you!
-
adrian - MotoManiak
- Posty: 3008
- Dołączył(a): 6 sie 2007, o 08:38
- Lokalizacja: Oświęcim
- Pochwały: 31
- Pojazdy: Audi A7
audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.
przepraszam was bardzo, fakt macie racje, nie doczytałem aukcji
-
sssTOMEKsss - MotoManiak
- Posty: 1599
- Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
- Lokalizacja: Chocz
- Pochwały: 5
audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.
za 700 nowa turbo taaaa...
No i na regenerowane padaczki trzeba uważać zależy jaki fachowiec to robi.
1.9 TDI dobre czy 90 czy 110 na zwykłej pompie
pompowtryski tez dobre choć niektórzy narzekają
Co do czyszczenia turbo też pojęcia trzeba troche mieć
no palnik sie przydaje .
Zawieszenie wielowahaczowe złe nie jest o ile sie dba , sprawdzic luzy co jakiś czas wymienić co trzeba. ale coś za coś komfort .
No i na regenerowane padaczki trzeba uważać zależy jaki fachowiec to robi.
1.9 TDI dobre czy 90 czy 110 na zwykłej pompie
pompowtryski tez dobre choć niektórzy narzekają
Co do czyszczenia turbo też pojęcia trzeba troche mieć
no palnik sie przydaje .
Zawieszenie wielowahaczowe złe nie jest o ile sie dba , sprawdzic luzy co jakiś czas wymienić co trzeba. ale coś za coś komfort .
- cross2900
- MotoManiak
- Posty: 2350
- Dołączył(a): 8 lut 2008, o 09:44
- Pochwały: 15
audi a3 1.9tdi 90KM, 2000r.
Panowie mam pewien problem z moją audicą, co prawda prawie jestem pewien ze to szczotki rozrusznika ale wolę się upewnić
mianowicie chodzi o to że już 3 raz, auto nie chciało mi odpalić, w ogóle nie kręcił rozrusznik ani drgnął ani nic
a sytuacja wyglądała tak
za 1 razem zaraz po kupnie auta jak przyjechałem pod dom zgasiłem auto i poszliśmy wypić kawe z znajomym, po kawie idziemy do auta żeby go odwieźć, wkładam kluczyk przekręcam na zapłon, czekam aż zgasną lampki i przekręcam kluczyk do końca a tu nic, zdziwienie pełne zero jakiejkolwiek reakcji, po prostu rozrusznik nie chciał zakręcić, kompletne zero, a wiec próbujemy go popchnąć, no to sprzęgło, pierwszy bieg, pchamy, puszczam sprzęgło ale auto było za słabo rozpędzone i się zatrzymało, ale po chwili próbuje odpalić i już odpalił normalnie z kluczyka
po jakimś miesiącu znowu to samo
podjeżdżam po ojca do roboty, gasze auto i czekam, ojciec przychodzi, próbuje odpalić a tu nic, no to znowu na pycha z tym że tym razem na zgaszonym zapłonie, wrzucam bieg, ojciec trochę popchnął, puszczam sprzęgło, auto się zatrzymało(szczotki się pewnie trochę ruszyły) i już odpaliłem normalnie kluczykiem
i dzisiaj znowu ta sama sytuacja
podjeżdżam rano do sklepu gasze auto ide zrobić zakupy wracam i odpalić nie idzie, ze względu na spory ruch zamknąłem auto i poszedłem do domu, poszedłem z kolegą wieczorem, włączam na zapłon, 1 bieg, kolega mnie popchnął trochę mocniej puszczam bieg i odpalił z pycha
czy to może być wina tak jak napisałem wczesniej szczotek w rozruszniku albo w alternatorze? nie wiem które odpowiada za odpalenie, na autach słabo się raczej znam
trochę zaczyna mnie to denerwować, gdyż jakby mi tak nie chciał odpalić gdzieś na przejeździe kolejowym to trochę lipa by była
ps. mój wcześniejszy problem który opisywałem (głuche stukanie) został rozwiązany, jak się okazało bylo to przednie łożysko w lewym kole
mianowicie chodzi o to że już 3 raz, auto nie chciało mi odpalić, w ogóle nie kręcił rozrusznik ani drgnął ani nic
a sytuacja wyglądała tak
za 1 razem zaraz po kupnie auta jak przyjechałem pod dom zgasiłem auto i poszliśmy wypić kawe z znajomym, po kawie idziemy do auta żeby go odwieźć, wkładam kluczyk przekręcam na zapłon, czekam aż zgasną lampki i przekręcam kluczyk do końca a tu nic, zdziwienie pełne zero jakiejkolwiek reakcji, po prostu rozrusznik nie chciał zakręcić, kompletne zero, a wiec próbujemy go popchnąć, no to sprzęgło, pierwszy bieg, pchamy, puszczam sprzęgło ale auto było za słabo rozpędzone i się zatrzymało, ale po chwili próbuje odpalić i już odpalił normalnie z kluczyka
po jakimś miesiącu znowu to samo
podjeżdżam po ojca do roboty, gasze auto i czekam, ojciec przychodzi, próbuje odpalić a tu nic, no to znowu na pycha z tym że tym razem na zgaszonym zapłonie, wrzucam bieg, ojciec trochę popchnął, puszczam sprzęgło, auto się zatrzymało(szczotki się pewnie trochę ruszyły) i już odpaliłem normalnie kluczykiem
i dzisiaj znowu ta sama sytuacja
podjeżdżam rano do sklepu gasze auto ide zrobić zakupy wracam i odpalić nie idzie, ze względu na spory ruch zamknąłem auto i poszedłem do domu, poszedłem z kolegą wieczorem, włączam na zapłon, 1 bieg, kolega mnie popchnął trochę mocniej puszczam bieg i odpalił z pycha
czy to może być wina tak jak napisałem wczesniej szczotek w rozruszniku albo w alternatorze? nie wiem które odpowiada za odpalenie, na autach słabo się raczej znam
trochę zaczyna mnie to denerwować, gdyż jakby mi tak nie chciał odpalić gdzieś na przejeździe kolejowym to trochę lipa by była
ps. mój wcześniejszy problem który opisywałem (głuche stukanie) został rozwiązany, jak się okazało bylo to przednie łożysko w lewym kole
-
sssTOMEKsss - MotoManiak
- Posty: 1599
- Dołączył(a): 1 lis 2007, o 14:51
- Lokalizacja: Chocz
- Pochwały: 5
Posty: 38
• Strona 2 z 3 • 1, 2, 3
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 173 gości