Coraz więcej tematów nie spełnia kryteriów postawionych przez administrację serwisu.
W oryginale, komunikat wygląda tak:
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym [] oraz precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki. Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Ja wyjaśnię to od początku. I teraz przykozaczę :F Nie chcę widzieć, że ktoś coś opuszcza!
ZAKŁADAMY TEMAT W DZIALE POMOC
1. Używamy wyszukiwarki, by sprawdzić, czy danego tematu nikt wcześniej nie poruszał.
2. Klikamy button "Nowy temat"
3. Przechodzimy do sedna - wpisujemy nazwę tematu.
4. Szczegółowo i PRZEJRZYŚCIE opisujemy problem.
Myślę, że punktu pierwszego i drugiego nikomu nie trzeba objaśniać.
Problemem dla wielu jest podpunkt 3 i 4, z tego co widzę.
Co do "trójki".
W nawiasach kwadratowych wpisujemy markę oraz model swojego pojazdu. Dobrze by było wpisać też rok produkcji, gdyż niektóre modele miały robione zmiany w konstrukcji z każdym rokiem(np. Kawasaki Ninja). Przykładowo wygląda to tak:
Wersja podstawowa: [Simson SR 50]...
Wersja z rokiem produkcji: [Simson SR 50 `89*]...
Następnie przechodzimy do powierzchownego opisania problemu. Przykłady:
Wersja podstawowa: [Simson SR 50]Problem z ustawieniem obrotów
Wersja z rokiem produkcji: [Simson SR 50 `89]Problem z ustawieniem obrotów
Powyżej, mamy pogrubioną, przykładową nazwę całego tematu.
Przechodzimy do opisania problemu.
Pamiętajmy - piszemy jasno, przejrzyście, na temat, starajmy się używać znaków interpunkcyjnych i piszmy informacje oddzielnie, a nie wszystko na kupie.
Przykładowy_user napisał(a):Witam! Mam problem z moim Simsonem. Otóż nie mogę ustawić obrotów. Próbowałem kręcić śrubą od obrotów, od składu powietrza, a nawet regulacją luzu linki, lecz nic to nie daje. Co mogę zrobić?
Tak więc, mamy już całą nazwę tematu i opis awarii.
Najczęściej używane motorowery, które się knocą, a mogą znaleźć się w klamrach( [pojazd] ) to:
Z Rometów:
Ogar 200(optymalnie Jawa Mustang*223*)
Ogar 205, Kadet i motorynka Pony*023*
50 T-1, 50 TS-1, 50 T-3*019*
Komar
Chart 210
Z Jaw:
Mustang(optymalnie Romet Ogar 200)*223*
21 "Kaczka"*223*
Z Simsonów:
S 51*M531/541*
SR 50*M531/541*
S 53*M531/541*
--
S 50*M53*
Schwalbe*M53*.
Z motocykli są to:
MZ:
TS: 150, 250
ETZ: 150, 250, 251
Jawa: TS 350, CZ 350(uwaga! CZ posiada jedynie silnik Jawy, lecz jest to inna fabryka), Perak i Kyvacka
Mam nadzieję, że oświeciłem niektórych użytkowników MM.
Pozdrawiam
* - Rocznik `89 został podany przykładowo.
*023* - jest to oznaczenie silnika. Opcja ułatwia rozróżnianie typów piździków i oryginalnie montowanych tam silników.