ile docierać tłok i pierścienie??
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
ile docierać tłok i pierścienie??
Nie dawno założeyłem nowy tłok i pierścienie, i mam pytanie ile km je docierać?? Z góry dzięki za odpowiedzi.
- Gość
- pawel15
- MotoManiak
- Posty: 1790
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 10:20
- Lokalizacja: Dąbie
Re: ile docierać tłok i pierścienie??
Anonymous napisał(a):Nie dawno założeyłem nowy tłok i pierścienie, i mam pytanie ile km je docierać?? Z góry dzięki za odpowiedzi.
No w przypadku dwusuwów zaleca sie docieranie ok 1tys km, a w przydaku czetrosuwu 2x wiecej,a co do oleju to to tez radził bym lać lepszy olej bo jak bedzie lichy np.miksol to na nim nie ma za dużego smarowania,i przez co siadaja łożyska na wale.
pozdro
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
1000km to zdecydowanie za dużo po 1000km cylinder nie jest dotarty tylko zużyty już po 300km można jeździć jak na dotartym tylko samemu nie w 2 osoby poza tym jeśli był duży luz między tłokiem a cylindrem to starczy nawet 50km a oleju nie musisz lać więcej bo 1:30 to i tak bardzo bogato, dzisiejszy mixol jest o wiele wiele lepszej jakości niż dawne oleje, przecież kiedyś lano lux 10 a to przekładniówka, na takim oleju to trzeba jeździć 1:25 ale na mixolu starczy 1:30. 1000km dociera się nowe motocykle a nie romety tu starczy 500km.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
Ktoś napisał(a):1000km to zdecydowanie za dużo po 1000km cylinder nie jest dotarty tylko zużyty już po 300km można jeździć jak na dotartym
Tu się nie zgodzę - u mnie po ponad 6000 km na cylindrze nie ma progu, przy wymianie całego zestawu 1000 km docierania to minimum (zatarłem kiedyś silnik po 700 km od remontu). Gdyby po 1000 km cylinder był zużyty, musiałbym 2x w sezonie robić remont
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Alonzo napisał(a):przeciez on zalozyl sam tlok i pierscienie, to wystarczy 50-100km i jest dotarte, cylinder sie dociera 700-1000km
a jesli cylek był porysowany to wymiana samego tłoka i pierscieni nic nie dała przeważnie to sie już szlifuje też cylinder
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Ciężko jest zatrzeć silnik mi się to nigdy nie udało niedotartymi silnikami cbr 600 startują w wyśigach i zobacz że one jakoś jeżdżą później je sprzedają zarżnięte ale nie zatarte wystarczy trochę pojeździć żeby się wszystko wygładziło. romety są powolne i jedzie się z małą prędkością na sporych obrotach więc starcza 500km, nie docierasz tu opon tylko silnik bardziej liczą się motogodziny niż kilometry 1000 to dla romka za dużo to że się zatarł to widocznie twoja wina lałeś zły olej albo za mało albo poprostu przegrzałeś bardzo mocno silnik.
- Ktoś
- MotoManiak
- Posty: 988
- Dołączył(a): 22 mar 2007, o 16:04
- Lokalizacja: Augustów
- Pochwały: 2
lukpc1 napisał(a):co by się stało jak bym przy dotarciu dał 1:25 i odrazu mu gaz jak pierścieni by popękały >????????
Albo pierścienie by popekały albo jechał byś i by Ci komarek siadał aż nagle by siadał bo zblokowal by się tłok w cylindrze albo jakbyś zgasił go po takiej przygodzie to też byś go nie odpalił (również tłok by się "scalił" z cylindrem) albo nic z wyżej wymienionych ale silnik by Ci się "odwdzieczył" i po takiej przygodzie może by chodził ale miałbyś muła a nie mopedka
-
Piotrek - @admin
- Posty: 3689
- Dołączył(a): 19 mar 2007, o 19:13
- Pochwały: 10
- Pojazdy: Skoda Octavia III 1.4 TSI, 150 KM, Ambition + Amazing
Ktoś napisał(a):Ciężko jest zatrzeć silnik mi się to nigdy nie udało niedotartymi silnikami cbr 600 startują w wyśigach i zobacz że one jakoś jeżdżą później je sprzedają zarżnięte ale nie zatarte
Ale sam przyznasz, że dokładność i rodzaj matriału w Romecie znacząco dobiega od Hondy Podobnie jest z samochodami. Nowe praktycznie nie wymagają docierania, kiedyś kilka tys km trzeba było go oszczędzać.
A co do mojego przypadku - olej lałem jeszcze wtedy Orlen 2T w prawiodłowych proporcjach.
-
Marcek - @admin
- Posty: 6019
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 11:27
- Lokalizacja: Krosno
- Pochwały: 4
Ktoś napisał(a):Ciężko jest zatrzeć silnik mi się to nigdy nie udało niedotartymi silnikami cbr 600 startują w wyśigach i zobacz że one jakoś jeżdżą później je sprzedają zarżnięte ale nie zatarte wystarczy trochę pojeździć żeby się wszystko wygładziło. romety są powolne i jedzie się z małą prędkością na sporych obrotach więc starcza 500km, nie docierasz tu opon tylko silnik bardziej liczą się motogodziny niż kilometry 1000 to dla romka za dużo to że się zatarł to widocznie twoja wina lałeś zły olej albo za mało albo poprostu przegrzałeś bardzo mocno silnik.
W przypadku KMXa125 tłok wytrzymuje 10tys km obroty 2x większe a co dopiero przy romecie z 15 tys km powinien wytrzymać spokojne
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę
-
endek - MotoManiak
- Posty: 8963
- Dołączył(a): 4 kwi 2007, o 12:42
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
- Pochwały: 1
Bochnia
Żeby dobrze dotrzeć nowy tłok i nowe pierścienie to musisz przejechać około 100 km (sto). Ja treż docieram tłok i pierścienie, a właściwie kończę, mam już 93 km prejechane
Żeby dobrze dotrzeć nowy cylinder, a razem z nim też nowy tłok i nowe pierścienie (bo chyba kupuje się wszystko, bo nie warto kupić nowego cylindra i wsadzić stary tłok) to trzeba przejechać 1000 km (tysiąc).
Żeby dobrze dotrzeć nowy tłok i nowe pierścienie to musisz przejechać około 100 km (sto). Ja treż docieram tłok i pierścienie, a właściwie kończę, mam już 93 km prejechane
Żeby dobrze dotrzeć nowy cylinder, a razem z nim też nowy tłok i nowe pierścienie (bo chyba kupuje się wszystko, bo nie warto kupić nowego cylindra i wsadzić stary tłok) to trzeba przejechać 1000 km (tysiąc).
- BaroS
- MotoManiak
- Posty: 434
- Dołączył(a): 20 mar 2007, o 21:24
Posty: 25
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 270 gości