Narzędzie do montażu pierścieni do komara
Regulamin działu
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
Przed założeniem nowego tematu upewnij się, że jego tytuł zawiera markę i model pojazdu jakiego dotyczy problem, najlepiej podane w nawiasie kwadratowym czyli [marka model] precyzyjny typ usterki. Ułatwi to korzystanie z wyszukiwarki.
Tematy, które nie będą spełniały podanych zasad zostaną usunięte.
- Procedura zmiany tytułu opisana jest w tutorialu: http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?p=177744#177744
- Przykłady: [Komar 2351] regulacja zapłonu
Komar 2351 regulacja zapłonu
Regulacja zapłonu Komar 2351
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Narzędzie do montażu pierścieni do komara
Co polecicie do montażu tego może jakiś link? Jaki rozmiar tego urządzenia, co zrobić mogę to jakoś zmajstrować sam w garażu? Link do czegoś co mnie interesujehttp://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6940839883
Ostatnio edytowano 29 sty 2018, o 20:13 przez dieludolfs, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiłem błędy.
Powód: Poprawiłem błędy.
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
Narzędzie do mątażu pierścieni do komara
Już pisałem ci żebyś nic nie kupował.Ja miliony silników zrobiłem i nigdy nie używałem takich przyrządów.Wogóle nie słyszałem o takim przyrządzie.Jak już musisz mieć przyżąd to weź wytnij takie paseczki z puszki po piwie i na nich poprowadź pierścień.Chociaż ja zawsze dwoma kciukami rozchylam pierścień i nasuwam go na tłok.
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
Narzędzie do mątażu pierścieni do komara
Chce ścisnąć te co mam teraz założone
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
Narzędzie do montażu pierścieni do komara
Posimsonowany, w przypadku Komarka używanie tej opaski mija się z celem, bez problemu zakłada się cylinder na tłok ściskając pierścienie palcami. Kolejną kwestią jest fakt, że średnica tłoka przy Komarku wynosi 38mm, więc narzędzie z aukcji nie sprawdzi się przy tak małym tłoczku (zakres pracy narzędzia to 60-175mm), nie wspominając o tym, że narzędzie służy do wciskania tłoków w cylinder przy odkręconym od wału korbowodzie, co w przypadku komarka jest rzeczą niemożliwą. W praktyce wygląda to tak jak na poniższych filmach:
https://www.youtube.com/watch?v=XS3wA_Vawxk
https://www.youtube.com/watch?v=1qQlkVel7BQ
Składając silnik od Malucha chciałem uniknąć demontażu korbowodów od wału i zrobiłem sobie podobny patent z wąskiego paska blaszki oraz opaski od węży samochodowych.
Jak widać w tym przypadku wkręt zaciskowy znajdował się na boku, dzięki czemu miałem dobry dostęp do jego zaciśnięcia. Dodatkowo po zakończeniu montażu mogłem bezproblemowo rozpiąć opaskę i wyciągnąć cały "przyrząd"
https://www.youtube.com/watch?v=XS3wA_Vawxk
https://www.youtube.com/watch?v=1qQlkVel7BQ
Składając silnik od Malucha chciałem uniknąć demontażu korbowodów od wału i zrobiłem sobie podobny patent z wąskiego paska blaszki oraz opaski od węży samochodowych.
Jak widać w tym przypadku wkręt zaciskowy znajdował się na boku, dzięki czemu miałem dobry dostęp do jego zaciśnięcia. Dodatkowo po zakończeniu montażu mogłem bezproblemowo rozpiąć opaskę i wyciągnąć cały "przyrząd"
-
dieludolfs - #mod
- Posty: 8314
- Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:47
- Lokalizacja: Bądkowo k.Włocławka.
- Pochwały: 41
- Pojazdy: Mercedes E300 turbodiesel T-Modell
Narzędzie do montażu pierścieni do komara
Dzięki zrobie ręcznie jak będe miał czas
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
Narzędzie do montażu pierścieni do komara
Tu nie potrzeba czasu dla mnie to 5 min roboty.Za pół dnia ten komarek już by jeździł,
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
Narzędzie do montażu pierścieni do komara
Jeździłby gdyby miał zdatne koła
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
Narzędzie do montażu pierścieni do komara
Co z kołami?Ja jak zawsze kupowałem motorek ze stodoły to typowe mankamenty to:sparciałe dętki,luzy na wale,słaba kompresja.Weź to pod uwagę.Jak będą sparciałe dętki to kup nowe.Jeszcze bym założył nowe pierścienie.Bo ze starymi różnie bywa. .Weź wstaw zdjęcia tego tłoka, cylindra, ogólnie całego silnika.
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
Narzędzie do montażu pierścieni do komara
Przekorodowane obręcze
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
Narzędzie do montażu pierścieni do komara
Na wylot?Najpierw odpal silnik.Jak uszczelniasz cylinder?
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
Narzędzie do montażu pierścieni do komara
Obręcz tak na wylot trochę wysiłku i mogę wyrwać szprychy
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
Narzędzie do montażu pierścieni do komara
To wycieczka na złom po nowe koła.Ja i siebie kupiłem koła do jawki za 3 dychy z oponami stomil duet w perfect stanie.Tylko dętko musiałem zmienić.Jedź na jakiś złom i poszukaj .Zamiast przepłacać na OLX
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
Narzędzie do montażu pierścieni do komara
Może na wsi znajdę bo na najbliższym złomie ceny z kosmosu za części
-
Posimsonowany - MotoManiak
- Posty: 533
- Dołączył(a): 4 lis 2017, o 18:35
- Lokalizacja: Puławy
- Pochwały: 14
- Pojazdy: Simson s51 enduro 1987, fiat 125p 1990, ursus c360 1982
-
majsterr - MotoManiak
- Posty: 804
- Dołączył(a): 19 lip 2017, o 22:37
- Lokalizacja: Małe miasteczko w województwie śląskim :D
- Pochwały: 9
- Pojazdy: Audi a4b5 suzuki gn 125 WSK 125 CZ 175 MZ ts 250 ogar 205 Romet 50-t1 jawka mustang
Re: Narzędzie do montażu pierścieni do komara
Dieludolfs.Nie tak się składało silnik od "malucha".Tłok z korbowodem wkładało się do cylindra od góry i dopiero cylinder zakładało na kadłub silnika i łączyło korbowód z wałem.A jaki problem połączyć wał z korbowodem w maluchu?A wracając do tematu to większość cylindrów w silnikach dwusuwowych ma od dołu fazę która bardzo ułatwia montaż tłoka do cylindra.
- Janusz73
- MotoManiak
- Posty: 1308
- Dołączył(a): 30 mar 2013, o 13:37
- Pochwały: 44
- Pojazdy: Ogar 205 Honda CB1000RA
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 188 gości